KLM richt zijn pijlen met een nieuwe campagne op de Chinese millennials, een doelgroep die nogal anders reist dan oudere generaties. Uit onderzoek blijkt dat jongere reizigers zoveel mogelijk nieuwe ervaringen willen opdoen. Het uitgangspunt van de Never Done-campagne is dan ook om deze jonge reizigers echte ervaringen mee te geven en te laten zien dat je daarvoor bij KLM moet zijn
Bucketlist
In twee films vertelt KLM de verhalen van Chinese millennials, die in heel Europa ‘Never Done’-ervaringen van hun bucketlist afstrepen. Van de eerste vlucht met KLM, tot haring eten in Amsterdam en een bezoekje aan een barbershop in Barcelona.
In de eerste video stelt KLM zich voor als een betrouwbare, warme en servicegerichte partner, die in de tweede video tot leven komt door de ogen van bekende Chinese millennials. De films zijn in een documentaire stijl opgenomen.
De video’s zijn in opdracht van KLM door het Amsterdamse kantoor van VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, ontwikkeld. Voor inspiratie is geput uit cultureel onderzoek, insights en data van het wereldwijde netwerk van VICE en VIRTUE. Hieruit bleek dat de Chinese millennial de meest interessante doelgroep is voor groei op deze markt. Het resultaat is een lokaal relevante campagne die tegelijkertijd de wereldwijde merkwaarden van KLM communiceert.
De twee video’s worden onder andere via WeChat, Youku, Weibo, de influencers en de lokale KLM-kanalen gedistribueerd en getarget op Chinese steden met een hoge millennial-populatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!