Kidsweek, de kinderkrant die de doelgroep 7-12 jaar bedient, lanceert een back-to-school-campagne. Daarin laat Kidsweek aan kinderen zien dat het lezen van jouw eigen krant handige voordelen kan opleveren. De campagne trapt af met een commercial die reeds op televisie te zien is.
De bedoeling van de campagne is ook om kinderen de content van Kidsweek te laten ervaren. Bij de start van het schooljaar wordt dit gedaan door de krant in een oplage van 350 duizend stuks onder 3.500 basisscholen te verspreiden, maar ook online richt de campagne zich specifiek op de content.
Data-analyse
Uit de data-analyse die MediaScience voorafgaand aan de campagne heeft gedaan bleek namelijk dat er een duidelijk verband zit tussen de bezoekers van de website (specifieke content voor kinderen) en de conversie naar abonnementen afgesloten door de ouders. Director marketing bij Kidsweek, Floor Denekamp: 'Vanuit dit inzicht is er in de conversie-campagne voor een nieuwe aanpak gekozen waarin de content van Kidsweek leidend is.'
Kinderen in de leeftijd 7-12 jaar gebruiken grotendeels het device van hun ouders, zegt Denekamp. 'Hierdoor identificeren we ouders van kinderen in deze leeftijdscategorie. Hiermee bouwen kinderen die kidsweek.nl bezoeken een database op met een geverifieerde doelgroep van ouders/verzorgers (zonder waste) voor de campagne.'
De commercial is te zien bij de NPO rond uitzendingen van ZAPP en op Nickelodeon. Online loopt de campagne o.a. op YouTube, Facebook, Instagram en Google.
Credits:
Klant: Young & Connected (Kidsweek)
Verantwoordelijk bij klant: Floor Denekamp, Tineke van Bakel
Creatie: MediaScience
Media: MediaScience
Director: Nicolaas Kroone
DOP: Wouter Boes
VFX: Rolf van Slooten + Hylke Banga
Grading: Bart Voorsluis
Producer: Mitchell R. Duffree
Sound: LAB3
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!