Zuid-Koreaans automerk Kia lanceert nieuwe ‘Kia Get together’-activatiecampagne voor de anderhalve meter brede Kia Picanto. Met de activatie, ontwikkeld door XXS Amsterdam, wil het automerk de rijders de gemoedsrust geven om weer veilig en met zekerheid op pad te gaan.
De autobouwer demonstreert in de campagnevideo dat de anderhalve meter afstandsregel na te leven is met de anderhalve meter brede Kia Picanto tussen mensen in. Volgens Kia is het zo veilig én leuk om weer vrienden te zien en te spreken. De campagne, die te volgen is met #KiaGetTogether is nu live op social media en verschillende online kanalen.
In de online introductievideo is te zien hoe een jongen erop uitgaat om z’n vrienden en familie weer te zien. Altijd met een Kia Picanto-afstand tussen hun in. Naast de introductievideo is er met de influencers Nienke Plas, JayJay Boske, DaddyHox en Johnny de Mol een reeks social content opgenomen. De vier BN’ers zijn voor de aansluitende influencercampagne met de Kia Picanto op pad gegaan om met vrienden af te spreken en activiteiten te ondernemen. Zo is te zien hoe ze een bordspelletje spelen of hoe ze van een picknick genieten op het dak van de anderhalve meter brede Picanto.
Maaike Aarts, manager communicatie & PR bij Kia Motors Nederland legt uit waarom er voor deze campagne-opzet is gekozen: ‘Deze ludieke campagne was uiteraard niet gepland, maar door Covid-19 zijn we wel gaan nadenken over hoe wij als merk invulling kunnen geven aan de maatregelen. Maar wel verantwoord. Met deze activatie laten we onze menselijke, eerlijke en innovatieve kant van het merk weer zien.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!