KesselsKramer ontwikkelt nieuwe merkidentiteit en campagne voor Amsterdamse AI-kennishub LAB42

In het nieuwe UvA-gebouw op het Science Park moeten wetenschappers en studenten samenwerken aan AI-oplossingen van de toekomst.

Wetenschappers, ondernemers en studenten komen samen in LAB42

Het past perfect in het Nederlandse topsectorenbeleid dat publiek-private samenwerking tussen kennisinstellingen en het bedrijfsleven als speerpunt heeft. Binnenkort opent op het Science Park in Amsterdam LAB42. De naam LAB42 is ontleend aan de cultklassieker 'Hitchhiker's Guide To The Galaxy' van Douglas Adams. Kesselskramer ontwikkelde de identiteit, website en bijbehorende campagnes van LAB42.

In het gebouw gaan wetenschappers en studenten van de UvA samenwerken met ondernemers op het gebied van tech en digitale innovatie. Om deze diverse mix van mensen een herkenbare omgeving te bieden, is de tone of voice van LAB42 gebaseerd op digitale cultuur. In de vergaderzalen zijn de grootste uitvinders uit de computerwetenschap afgebeeld in ASCII-kunst. Op de muren staan boodschappen in binaire code. Het modulaire ontwerp van de nieuwe visuele identiteit is geïnspireerd op de manier waarop algoritmen werken.

Thuisbasis

LAB42 wordt de thuisbasis van wetenschappers en studenten van de UvA, en ondernemers die werkzaam zijn op het gebied van tech en digitale innovatie. Om de ondernemers van deze nieuwbakken community van LAB42-bewoners te vinden, is LAB42 een campagne gestart om de juiste huurders te vinden voor kantoorruimtes en flexplekken in het gebouw.

Pauline Eenhoorn, head of marketing and communications science faculty, University of Amsterdam: 'We hopen met LAB42 AI en digitale innovatie in Nederland in een stroomversnelling te kunnen brengen', legt Pauline Eenhoorn uit. 'Alles in dit gebouw - van de architectuur tot de communicatie, is gericht op de uitwisseling van ideeën, kennis en inspiratie.'

Gijs van den Berg, creative director KesselsKramer: 'Om tot een identiteit te komen die aansluit bij de community zijn we diep in de 'computerwereld' gedoken. De grootste uitdaging was om een identiteit te creëren die aan de ene kant breed aanspreekt, maar tegelijk ook de nodige verdieping in zich heeft.'

In de campagne, die voornamelijk op social loopt, wordt LAB42 gepresenteerd aan de hand van de innovaties die in het gebouw kunnen ontstaan. Toekomstige huurders worden uitgenodigd om daar onderdeel van te worden. De nieuwe identiteit vormt ook de basis voor de campagne.

Credits:
Opdrachtgever: Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica van de Universiteit van Amsterdam, the brand department

Bureau: KesselsKramer
Digital: KesselsKramer.digital
LAB42
LAB42 entree

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie