ING op zoek naar 'OranjeDNA' in grootschalige EK-campagne

Onder meer bondscoach Ronald Koeman en influencer Soufiane Touzani werkten mee aan de door TBWA ontwikkelde campagne.

Valt dit onder 'het OranjeDNA'?

Wat maakt 'Oranje' nu eigenlijk zo bijzonder? Op die vraag probeert ING antwoord te geven in een nieuwe 360-campagne in aanloop naar het EK Voetbal. Zo is er een tv-commercial met bondscoach Ronald Koeman, een speciaal nummer van Guus Meeuwis, samenwerkingen met tv-show De Oranjezomer en de ochtendshow van Radio 538 en zijn er diverse social media-uitingen met influencer Soufiane Touzani. De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko.

Ronald Koeman: 'Wat het Oranje-DNA precies is, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar ik weet wel wat er voor nodig is om in Oranje te komen. Je moet de wil hebben om het verschil te maken en je moet het lef hebben om eigenwijs en Hollands creatief te zijn. Ik denk dat het OranjeDNA staat voor samen plezier hebben en samen vechten.'

Miljoenen supporters

Yolanda van Die, head of marketing & communications ING: 'Naar verwachting zullen er honderdduizenden mensen Oranje supporten door een of meer wedstrijden te bezoeken in Duitsland. En miljoenen Nederlanders gaan Oranje steunen voor de televisie. In de komende periode gaan we samen met hen op zoek naar wat Oranje zo bijzonder maakt; het OranjeDNA. In die zoektocht krijgen we hulp van Ronald Koeman en spelers van het Nederlands Elftal. En de track van Guus Meeuwis zou zomaar een nieuwe EK-hit kunnen worden.'

Bas Engels, creative director TBWA\Neboko: 'We betrekken diverse doelgroepen bij de zoektocht naar het OranjeDNA. Van spelers tot supporters en coaches voor de tv tot voetbalexperts. En natuurlijk ING-klanten en -collega’s. De tv-commercial is geschoten tijdens Nederland-Schotland met vijf verschillende camera's, waaronder twee met 800mm-lenzen naast de doelen, om emoties en acties van dichtbij te tonen. Ronald Koeman is volgens mij de ideale vertolker van het OranjeDNA. Als bondscoach en voormalig winnaar van het EK '88, belichaamt hij de geest van Oranje.'

ING is nu veertien jaar hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal en daarmee het Nederlands Elftal en daarnaast 28 jaar partner van de KNVB.

Credits:
Klant: ING
I.s.m: KNVB
Bureau: TBWA\Neboko
Mediabureau: Initiative 
Socials productie: Touzani F.C.
TVC productie: Wefilm
Editor: MRTN
Grading: Crabsalad
Sound design: Make
Artiest muziek: Guus Meeuwis

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie