Influencers staan voor én achter de camera bij s. Oliver's commercial

De vijfdelige serie laat zien hoe influencers het creatieve proces op zich nemen.

Het merk s. Oliver lanceert in samenwerking met Towel Media een campagne voor de parfum ‘Black Label’. Voor deze productie zijn influencers ingezet. Zij promoten niet alleen het product op hun eigen kanalen, maar hebben het creatieve proces volledig op zich genomen.

Touwtjes in handen
Anna Nooshin, Vivian Hoorn, Jenna Peij en Paulien Riemis hadden de touwtjes in handen. Zij hebben hun kennis ingezet over hoe het merk de doelgroep (vrouwen van 18 tot 35 jaar) het best kan bereiken. ‘Het team is uniek omdat het bestaat uit Nederlandse en Vlaamse influencers’, vult
Keesjan Risch, country manager Mäurer & Wirtz, Benelux en UK, aan. 'De influencers plaatsen niet alleen een vlog, blog of story over het product, maar hebben zelf de campagne gecreëerd.'

Onzichtbaar proces
‘Zo krijg je een bijzondere combinatie van creatie en influencer marketing’, vult Jan Paul van der Velden, creative director bij Towel Media, hem aan. ‘Hoe de briefing naar een campagne wordt vertaald, is een onzichtbaar proces voor de consument. Deze commercial brengt daar verandering in: influencers nemen het creatieve proces over en dat laten wij zien middels een serie.’

Vorige week is de eerste aflevering van de serie, waar influencers kennismaken met de parfum, online gegaan.

De campagne wordt uitgerold op Instagram, Facebook, YouTube en Google Shopping.

Credits

Creatie campagne en videoproductie: Towel Media
Creative director: Jan Paul van der Velden
Uitvoerend producent: Geert Doek
Client Director: Gérard Raaijmakers
Projectmanager: Kim Kusters
Opdrachtgever: s. Oliver Fragrances (Mäurer en Wirtz)
Verantwoordelijk bij klant: Keesjan Risch

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie