‘Slim’ is anno 2019 allang geen adjectief meer dat is voorbehouden aan de homo sapiens plus een paar primaten en walvisachtigen. Ook dingen kunnen tegenwoordig, al dan niet bezield door het internet, slim zijn. En ook woningen zijn dingen, meent Ikea, die met slim meubilair slim gemaakt kunnen worden.
Ikea Nederland maakt handig gebruik van deze moderne connotaties in zijn nieuwe merkpositionering: 'Iedereen slim'. De bijbehorende campagne (zie clip) die vandaag gelanceerd is, richt zich op de Ikea-klant, ‘iedereen’ dus. Hoe huis en mens elkaar middels Ikea-producten ‘verslimmen’ is vanzelfsprekend bepaald door individuele klantbehoeften, zoals de clip duidelijk en goed in beeld brengt.
De Zweedse meubelgigant positioneert zich als helpende partner in de interactie tussen klant en huis. Samen een slimmer, efficiënter en duurzamer thuis te creëren is de opzet. Slim bedacht, zeggen we dan.
De nieuwe merkpositionering volgt 'Aandacht maakt alles mooier' op en komt terug in alle kanalen van het woonwarenhuis.
'Iedereen slim' is vanaf vandaag op tv, radio, in buitenreclame, online en op social media te zien. De nieuwe merkpositionering 'Iedereen slim' met bijbehorende campagne is ontwikkeld in samenwerking met Buutvrij for life.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Campagnes die de slimheid van IKEA minder lineair uitleggen.