Op dinsdag 26 juni worden de IDleaks Awards uitgereikt in Pakhuis de Zwijger. IDleaks wil met deze awards eerlijke en genuanceerde reclame van goede doelen stimuleren. Reclamebeelden zoals een bol hongerbuikje, een vermagerd weeskind en een vlieg in het oog, geven volgens de organisatie een eenzijdig beeld over ontwikkelingslanden.
Tijdens de avondshow reikt IDleaks twee awards uit: de Hoogvlieger Award en de Vlieg in het Oog Award, respectievelijk voor de beste en slechtste campagne van een goed doel van Nederlandse bodem. Adformatie maakte een overzicht van de genomineerde campagnes. U kunt hier uw stem uitbrengen.
Genomineerde campagnes voor De Vlieg in het Oog Award 2018
1. ‘Geef ze thuis een toekomst!’ van VSO Nederland
2. ‘Nacht zonder dak’ van TEAR
3. ‘Straatkinderen’ van Save the Children
4. ‘Korm uit Cambodja gaat niet naar school’ van UNICEF
5. ‘We Are Real’ van SOS Kinderdorpen
Genomineerde campagnes voor De Hoogvlieger Award 2018
1. ‘The One Million Success’ van Action Aid
2. ‘Stop weeshuistoerisme’ van Beter Care Network Netherlands
3. ‘Good Advice’ van Mama Cash
Klik hier voor de video.
4. ‘#modebewust’ van Solidaridad NL en Sympany
5. ‘Batman: ontsnappen aan de realiteit’ van War Child
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!