Het technologiebedrijf HP maakt een nieuwe campagne voor zijn inktservice ‘Instant Ink’. Deze dienst bezorgt consumenten automatisch nieuwe inkt. De campagne, ontwikkeld door bureau Herc, moet het product op een kleurrijke manier aan de man brengen.
Dat verklaart Stefan Vermeul, marketingmanager printing bij HP: ‘Uit ons onderzoek blijkt dat de Nederlandse consument enthousiast is over Instant Ink. Wat mist is een hoge awareness over de essentie van de service: nooit meer zonder inkt.’ Daarom heeft HP gekozen voor een tv-commercial die de kern van het product moet benadrukken.
Nooit meer zonder
In de video zijn dansers, gestyled in de kleuren van de cartridges, te zien. De Nederlandse rapper Akwasi (o.a. bekend als lid van het rapduo Zwart Licht) vervult de rol als de woordvoerder. Hij start de campagne met de woorden: 'Nooit. Nooit meer zonder. Nooit meer zonder inkt. Want vlak voordat je inkt opraakt, sturen we nieuwe.' En na deze tekst start het dansteam met een show.
Hoe zorgt deze uitwerkingsvorm, gericht op entertainment, ervoor dat de kern blijft hangen? 'De video is gericht op het overbrengen van een helder verhaal ('nooit meer zonder inkt') in de vorm van beelden en muziek. Overige informatie leidt de kijker alleen maar af. De commercial is de eerste stap in onze customer journey. De vervolgstappen zijn gericht op informatie bieden. Dit komt omdat de inschrijving veelal pas plaatsvindt op het moment dat de consument een nieuwe printer of cartridge aanschaft', aldus Vermeul.
Dynamic content optimization
De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Online communicatie moet de videoboodschap versterken, licht Vermeul toe. 'Mensen denken pas aan inkt als ze zonder komen te zitten. De online campagne, die in het verlengde van de film ligt, speelt hierop in. Met online video, displayadvertenties en dynamic content optimization gaan we proberen de doelgroep op de hoogte te brengen van de Instant Ink.'
Credits
Client: HP Nederland
Creative agency: HERC the agency
Regisseur: Judith Veenendaal
Director of Photography: Tibor Dingelstad
Productiehuis: CZAR
Post productie: Storm
Grading: Laurens Orij
Edit: Brian Ent
Muziek: Ruben Samama
Tekst: Akwasi & HERC the agency
Geluid: Sauvage Sound
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!