Premium

Holie komt met suikerzoete single voor een miljoen verkochte Crunchy Bars

Opnieuw komt het challenger-merk met een stuntje. Dit keer een gezongen ode aan een suikervrije ontbijtbar.

V.l.n.r. Merick Schoute, Benjamin Sacks en Valentijn van Santvoort

Een fijn pr-stuntje kun je de mensen achter ontbijtgraanmerk Holie wel toevertrouwen.

Een jaar geleden pakte het in een campagne de ‘healthwashing’ aan van onder meer Jordan’s, Kellogg's en Cruesli aan, die zich gezond voordoen, maar intussen vol verborgen suikers zitten.

Twee van de oprichters van Holie, Valentijn van Santvoort en Merick Schoute, lieten zich voor de campagne als engeltjes op de foto zetten en gingen Amsterdam in.

De lichtvoetige engeltjes van Holie, met links Valentijn van Sandvoort
De lichtvoetige engeltjes van Holie, met links Valentijn van Santvoort en rechts Merick Schoute
persfoto Holie

Sterven in de boardroom

In 2022 startte het merk al een petitie om ontbijtgranen in de supermarkt met meer dan 5 gram suiker extra te belasten en deze zomer introduceerde het een 'Suiker ABC', een aanklacht tegen de voedingsindustrie die suiker onder schuilnamen gebruikt als dextrose, fructose, honing en ahornsiroop.

Eerder legde Valentijn van Sandvoort Adformatie de rationale achter hun acties uit: ‘We bouwen echt een challenger-brand en daar horen ook gewaagde campagnes bij waarin je uitdaagt en prikkelt. Normaal sterven dit soort campagne-ideeën een vroege dood in een boardroom, iets waar wij niet door worden gehinderd.’

De 3 S'en

Ook de nieuwste actie hoefde niet langs een bestuurskamer, vandaar dat Holie de single ‘Everything you want’ uit heeft kunnen brengen, door het merk maar meteen gebombardeerd tot herfsthit.

De reden voor het feestje is het feit dat Holie meer dan 1 miljoen ‘Holie’s Crunchy Bars’ heeft verkocht,. Het nummer is geschreven en geproduceerd door de Amsterdamse artiest Benjamin Sacks in samenwerking met Holie. Van Santvoort en Schoute zijn ook te zien in de video. 

De song van de 3 S'en wordt ondersteund met een music-video, limited merchandise, social en outdoorcampagne.

Het branded T-shirt en de AOOH-uiting (Analoog Out Of Home)  van 'Everything you want'
Het branded T-shirt en de AOOH-uiting (Analoog Out Of Home) van 'Everything you want'
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie