Premium

Holie onthult schuilnamen met 'Suiker ABC' en meer campagnes

Ook Zaanse Mayonaise, beautymerk Diadermine en het nieuwe FloeWater hebben zichzelf in de etalage gezet.

Dextrose en fructose zijn schuilnamen voor verstopte suikers, aldus Holie.

Een tram van Zaanse Mayonaise

Er rijdt momenteel een 'Zaanse Mayonaise'-tram door de straten van Amsterdam en Rotterdam. De tram is bestickerd met de tubes met de herkenbare rode dop van het mayonaisemerk. De activatie, die ook op social media media breed wordt uitgerold, is bedacht en ontwikkeld door Wayne Parker Kent. 

De Zaanse-tram is meer dan een rijdende advertentie, zegt Gerben van der Rijt, creative director van Wayne Parker Kent. 'Je wilt erin zitten. En voor zij die de tram toch misten, hebben we recent een bijzondere verrassing geregeld. Miste je de tram, dan zorgde een speciale bakfietskoerier ervoor dat je toch op tijd op je bestemming kwam. Onderweg werd je ook nog 's getrakteerd op een patatje met mayonaise van Zaanse.'

Zaanse werkt overigens nog steeds samen met The Family als zijn vaste themabureau. 'Maar ze vonden ons idee zo creatief, dat ze daar ruimte voor hebben gemaakt', aldus Van der Rijt. De activatie is hier te bekijken.

Credits:
Klant: Zaanse Maynonaise
Verantwoordelijk bij klant: Wendy Huismans en Boris Hendriksen
Bureau(s): Wayne Parker Kent en The Family
Creative team: Nick Tjerks, Jeroen Dontje, Jayden Anders, Floris Zandvliet, Gerben van der Rijt
Projectmanagement: Linda Tan
 

Foodmerk Holie introduceert 'Suiker ABC'

De voedingsindustrie verstopt suiker in ons voedsel onder schuilnamen als dextrose, fructose, honing en ahornsiroop. Dat signaleert althans granenmerk Holie. In een nieuwe bewustwordingscampagne wil het merk Nederlanders bijspijkeren over hoe zij toegevoegde suikers in voedsel kunnen herkennen. Zodat iedereen weer grip op zijn gezondheid krijgt, aldus Holie.

Holie: 'Nederlanders eten gemiddeld twintig kilo aan toegevoegde suikers per jaar en hierdoor ligt de kans op overgewicht en daarmee diabetes op de loer. De helft van de bevolking heeft overgewicht en de zorgkosten als gevolg hiervan werden in 2022 in Nederland geschat op ruim 79 miljard euro per jaar. Volgens het Diabetes Fonds zijn er bovendien zo'n vijftig schuilnamen voor suiker en hebben veel mensen daardoor geen idee hoeveel suikers ze eigenlijk eten.'

Holie introduceert zodoende het 'Suiker ABC', een nieuw alfabet van alle schuilnamen voor toegevoegde suikers. De campagne (bij Holie inhouse ontwikkeld) wordt uitgerold via outdoor-kanalen, online en in boekvorm. Ook werkte Holie voor de campagne samen met voedingsexperts en een diëtist van het Diabetes Fonds, wat te zien is via diverse social media-uitingen. 

Daphne Deckers ambassadeur van beautymerk Diadermine

Het van origine Franse beautymerk Diadermine is een samenwerking aangegaan met Daphne Deckers. Doel van de online- en outdoorcampagne is om de zichtbaarheid van het merk te vergroten, met name bij de Kruidvat-winkels. De campagne is ontwikkeld door Crocodile Agency. 

De producten van Diadermine zijn ontwikkeld om huidproblemen zoals droogheid en rimpels tegen te gaan. Met de campagne richt Diadermine zich op 'de doelgroep van 35 jaar en ouder', die volgens Crocodile Agency ook online te vinden is. Ook brengt Deckers de producten van het merk via haar eigen social media-kanalen onder de aandacht.

Credits:
Klant: Diadermine 
Verantwoordelijk bij klant: Frederique
Bureau(s): Crocodile Agency
Business Owner(s): Lonneke de Boer
Creative Owner(s): Sterre Kunzler
Project Management: Tess Bekker
Fotograaf: Yvette Kulkens
 

Eva Mendes in lanceringscampagne van alternatief watermerk FloeWater

Nog een merk dat een celebrity in de arm neemt: het nieuwe Hongaarse energiedrankbedrijf FloeWater kondigt een samenwerking aan met actrice Eva Mendes. Het merk biedt naar eigen zeggen een alternatief voor plastic verpakt water, omdat het wordt geleverd in aluminiumblikjes die een 'minder belastende levenscyclus' zouden hebben dan PET-flessen. 

In de lanceringscampagne (bureau: Dept) zien we Mendes in een bevroren, levenloze wereld die wordt ingesnoerd door plastic. Ze beweegt zich door verschillende omgevingen die enkele van de grootste ecosystemen van onze planeet moeten voorstellen. Zodra de actrice een blikje FloeWater toegereikt krijgt, komt de wereld tot leven. 

Rob Voortman, creative director Dept: 'We wilden een film maken waarin niet alleen Eva de hoofdrol speelt, maar die ook de kracht van de natuur laat zien vanuit verschillende hoeken en landschappen wereldwijd - zonder dat we in het vliegtuig hoefden te stappen om dit vast te leggen. De wereld is namelijk gecreëerd door regisseur Emma Westenberg in de Ready Set Studio's in Amsterdam.'

De internationale campagne wordt op televisie en via online kanalen uitgerold, waaronder in Nederland.

Credits:
Dept:
Creatives: Max Kurstjens & Chris Groelle
Creative Director: Rob Voortman & João Inácio
Producer: Dennis Gijsbers
Account: Oliver Soufan & Jessica Otero Ely
Designers: Vincent Botman & Manuel Di Tolve
Managing director: Jeanette Kerssens-Kox
Production:
Production: 100% Film & Photography
Director: Emma Westenberg
DOP: Thomas Buelens
Photographer: Karen Rosetzsky
Executive Producer: Job Sanders
Photographer Producer: Charlotte Brugman
Producer: Nienke Bliek
Art Department: Florian Legters
Post Producer: Anya Kruzmetra
Offline: Govert Jansse
VFX / CGI: Ambassadors
Unreal: Ambassadors
Grading: Glassworks UK
Online: Ambassadors
Colorist: Jonny Thorpe
Sound Design & Mix: Found Objects Music Productions
Music: Found Objects Music Productions
Retouche Photography: Ruud van Doorn
Talent:
Celebrity: Eva Mendes
Manager: David Seltzer
Hair Artist: Steeve Daviault
Make-up Artist: Genevieve Herr
Stylist: Cher Coulter
Client Credits:
Managing director: Tomas Grosch
Marketing director: Adrienn Popovics
Head of Soft Drink Brands: Márton Vecsei
Brand Manager: Nikol Kassa
 
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie