Een tram van Zaanse Mayonaise
Er rijdt momenteel een 'Zaanse Mayonaise'-tram door de straten van Amsterdam en Rotterdam. De tram is bestickerd met de tubes met de herkenbare rode dop van het mayonaisemerk. De activatie, die ook op social media media breed wordt uitgerold, is bedacht en ontwikkeld door Wayne Parker Kent.
De Zaanse-tram is meer dan een rijdende advertentie, zegt Gerben van der Rijt, creative director van Wayne Parker Kent. 'Je wilt erin zitten. En voor zij die de tram toch misten, hebben we recent een bijzondere verrassing geregeld. Miste je de tram, dan zorgde een speciale bakfietskoerier ervoor dat je toch op tijd op je bestemming kwam. Onderweg werd je ook nog 's getrakteerd op een patatje met mayonaise van Zaanse.'
Zaanse werkt overigens nog steeds samen met The Family als zijn vaste themabureau. 'Maar ze vonden ons idee zo creatief, dat ze daar ruimte voor hebben gemaakt', aldus Van der Rijt. De activatie is hier te bekijken.
Credits:
Klant: Zaanse Maynonaise
Verantwoordelijk bij klant: Wendy Huismans en Boris Hendriksen
Bureau(s): Wayne Parker Kent en The Family
Creative team: Nick Tjerks, Jeroen Dontje, Jayden Anders, Floris Zandvliet, Gerben van der Rijt
Projectmanagement: Linda Tan
Foodmerk Holie introduceert 'Suiker ABC'
De voedingsindustrie verstopt suiker in ons voedsel onder schuilnamen als dextrose, fructose, honing en ahornsiroop. Dat signaleert althans granenmerk Holie. In een nieuwe bewustwordingscampagne wil het merk Nederlanders bijspijkeren over hoe zij toegevoegde suikers in voedsel kunnen herkennen. Zodat iedereen weer grip op zijn gezondheid krijgt, aldus Holie.
Holie: 'Nederlanders eten gemiddeld twintig kilo aan toegevoegde suikers per jaar en hierdoor ligt de kans op overgewicht en daarmee diabetes op de loer. De helft van de bevolking heeft overgewicht en de zorgkosten als gevolg hiervan werden in 2022 in Nederland geschat op ruim 79 miljard euro per jaar. Volgens het Diabetes Fonds zijn er bovendien zo'n vijftig schuilnamen voor suiker en hebben veel mensen daardoor geen idee hoeveel suikers ze eigenlijk eten.'
Holie introduceert zodoende het 'Suiker ABC', een nieuw alfabet van alle schuilnamen voor toegevoegde suikers. De campagne (bij Holie inhouse ontwikkeld) wordt uitgerold via outdoor-kanalen, online en in boekvorm. Ook werkte Holie voor de campagne samen met voedingsexperts en een diëtist van het Diabetes Fonds, wat te zien is via diverse social media-uitingen.
Daphne Deckers ambassadeur van beautymerk Diadermine
Het van origine Franse beautymerk Diadermine is een samenwerking aangegaan met Daphne Deckers. Doel van de online- en outdoorcampagne is om de zichtbaarheid van het merk te vergroten, met name bij de Kruidvat-winkels. De campagne is ontwikkeld door Crocodile Agency.
De producten van Diadermine zijn ontwikkeld om huidproblemen zoals droogheid en rimpels tegen te gaan. Met de campagne richt Diadermine zich op 'de doelgroep van 35 jaar en ouder', die volgens Crocodile Agency ook online te vinden is. Ook brengt Deckers de producten van het merk via haar eigen social media-kanalen onder de aandacht.
Credits:
Klant: Diadermine
Verantwoordelijk bij klant: Frederique
Bureau(s): Crocodile Agency
Business Owner(s): Lonneke de Boer
Creative Owner(s): Sterre Kunzler
Project Management: Tess Bekker
Fotograaf: Yvette Kulkens
Eva Mendes in lanceringscampagne van alternatief watermerk FloeWater
Nog een merk dat een celebrity in de arm neemt: het nieuwe Hongaarse energiedrankbedrijf FloeWater kondigt een samenwerking aan met actrice Eva Mendes. Het merk biedt naar eigen zeggen een alternatief voor plastic verpakt water, omdat het wordt geleverd in aluminiumblikjes die een 'minder belastende levenscyclus' zouden hebben dan PET-flessen.
In de lanceringscampagne (bureau: Dept) zien we Mendes in een bevroren, levenloze wereld die wordt ingesnoerd door plastic. Ze beweegt zich door verschillende omgevingen die enkele van de grootste ecosystemen van onze planeet moeten voorstellen. Zodra de actrice een blikje FloeWater toegereikt krijgt, komt de wereld tot leven.
Rob Voortman, creative director Dept: 'We wilden een film maken waarin niet alleen Eva de hoofdrol speelt, maar die ook de kracht van de natuur laat zien vanuit verschillende hoeken en landschappen wereldwijd - zonder dat we in het vliegtuig hoefden te stappen om dit vast te leggen. De wereld is namelijk gecreëerd door regisseur Emma Westenberg in de Ready Set Studio's in Amsterdam.'
De internationale campagne wordt op televisie en via online kanalen uitgerold, waaronder in Nederland.