Onderwijsinstelling Hogeschool van Amsterdam (HvA) wil met een campagne jongeren enthousiasmeren voor een technische studie. In regio Amsterdam is een dringende behoefte aan afgestudeerden in deze richting, alleen te weinig studenten kiezen voor zo'n studie. De campagne, ontwikkeld in samenwerking bureau RLVT, moet jongeren motiveren om zich voor de open dag in te schrijven.
Roadtrip
Jongeren die interesse hebben in techniek kiezen vaak al voor een studie in die richting, maar mensen met andere of bredere interesses doen dat nog niet, laat Anouck van den Berg, media consultant bij RLVT, weten. De campagne moet de laatste groep aanspreken. De HvA zet hiervoor de kanalen Instagram, YouTube en Snapchat in. Dit doet de onderwijsinstelling met korte filmpjes van enkele seconden. De eerste is ondertussen live gegaan met de boodschap: ‘Een roadtrip op waterstof. Hoe dan? Open dag engineering 12 januari.’
De HvA wil een link leggen tussen alledaagse interesses van jongeren en een technische studie. Dit is volgens Van den Bergeffectief omdat jongeren dan beter begrijpen wat zo’n precies opleiding inhoudt. De geïnteresseerde kijker belandt via de video op deze landingspagina. Zo kan hij of zij zich inschrijven voor de open dag.
Credits
Klant: Noëlle van der Putten & Joyce Schutten
Productie: Soda Amsterdam
Strategie: Leila de Zwart
Creatie: Carlynn Armour, Oscar Polak & Mark Veldhuizen van Zanten
Account: Fabiënne Jungerhans
Projectmanagement: Anja van der Endt
Media: Anouck van den Berg, Freek Jautze, Celine Poulussen, Serdar Agdere
Website - http://escort-gurgaon.com/