Eye Wish lanceert een nieuwe campagne in de vorm van een pubquiz: 'korting zo hoog als je leeftijd'. De opticienketen (260 winkels in Nederland) test in de outdoorcampagne de leeftijd van potentiële klanten aan de hand van weetjes, zoals: als je de dader in 'Moorden en marionetten' weet: 87% korting (=87 jaar). Als je zakgeld nog in guldens hebt gekregen: 36% korting. Als je niet naar onze opps in de ends dasht: 18% korting.
100 jaar = gratis montuur
De boodschap van Eye Wish: korting komt met de jaren. Met andere woorden: hoe ouder je bent, hoe meer korting je (eenmalig) bij aankoop van een montuur bij de opticien krijgt. Ergo: wie honderd jaar oud is, krijgt dus een gratis product.
Naast outdoor wordt de campagne, bedacht en ontwikkeld door Indie Amsterdam, uitgerold op de radio en social media.
Eigen draai
Eye Wish geeft hiermee zijn eigen draai aan de welbekende 1+1 gratistool die veel opticiens hanteren. Lode Schaeffer, eigenaar Indie: 'Als merk wil je opvallen, en al helemaal als retailer. Waar je bij veel opticiens vrij standaard marketinguitingen ziet, leek het ons goed het eens op een andere manier aan te pakken.
Marcel Norbart, ceo Eye Wish: 'Het is belangrijk de markt te blijven opschudden en te laten zien dat het anders kan. Op een manier waar iedereen, van jong tot oud, van profiteert.'