Nu we thuis weer vrienden kunnen ontvangen en nu restaurants, kroegen en terrassen weer open zijn wordt er weer volop gebierd en geborreld. Voor het ministerie van IenW aanleiding om Bob weer eens in de schijnwerpers te zetten, want de afspraak voor de niet-drinkende chauffeur blijft de veilige norm, ook in post-lockdowntijd.
Roorda Reclamebureau bedacht de zomerse Bob-campagne en schakelde de Haagse Goldband in. De drie stukadoorszonen die doorbraken met het nummer De Wereld presenteerden vandaag de clip en song ‘Ik ben de Bob’, een lied dat je niet zomaar uit je hoofd hebt.
De song en de sfeer in de video weerspiegelen volgens Roorda de vreugde en het plezier en gekte dat we na lange strenge periode weer meer mogen. Het maakt het volgens het bureau aanstekelijk om de Bob te zijn en anderen veilig thuis te brengen.
Bob, goedkoper dan een taxi
Goldband, dat 13 augustus zijn debuutalbum uitbrengt, is volgens het persbericht over de campagne onlosmakelijk verbonden met het nachtleven. De drie mogen dan ook nog even aangeven dat drank in het verkeer ‘gewoon echt niet oke’ is. Karel Gerlach: ‘Als telgen van het nachtleven weten we als geen ander hoe duur een taxi is wanneer je geen Bob hebt.’
Naast online zal de campagne ook op digitale outdoormedia te zien zijn en op radio te horen. Daarnaast worden de komende twee weekenden Bob-buckethats uitgedeeld door onder andere VVN op verschillende stranden, parken en uitgaansplekken in Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!