Hertog Jan, het biermerk uit de stal van AB Inbev komt met ‘Digitale Rijpingskelder’. Dat is een contentmarketingprogramma, dat digitaal wordt uitgesmeerd over zes jaar. (Bureau: Isobar). Het idee is om bierliefhebbers te helpen hun flessen thuis te laten rijpen en te volgen. Dat proces wordt gedurende die 6 jaar ‘begeleid’ door meesterbrouwer Gerard van den Broek. ‘Hij stoomt je klaar om optimaal van je eigen gerijpte fles Grand Prestige te genieten.’
Smaakevolutie
Hertog Jan legt uit: ‘Na het invullen van het brouwjaar en de productiecode die op de fles staat, helpt de meesterbrouwer met het vinden van de juiste plek om de fles thuis weg te leggen en bepaal je een rijpingsdoel.
Elk voltooid jaar geeft toegang tot een nieuw hoofdstuk waarin de meesterbrouwer vertelt over de smaakevolutie in de fles en het degusteren (proeven) van het bier. De hoofdstukken komen overeen met de optimale rijpingstijd van 6 jaar. Alleen liefhebbers met geduld zullen uiteindelijk de volledige ervaring van 6 jaar beleven.’
De campagne rondom de Digitale Rijpingskelder wordt deze week gelanceerd. Met een digitale campagne, communicatie on-pack, winkelvloer activatie en aanwezigheid in de brouwerijwinkel wordt de Digitale Rijpingskelder integraal onderdeel van Grand Prestige als bier.
Credits
Klant: Hertog Jan
Creatief Bureau: Isobar
Realisatie platform: SiteSupport
Videoproductie: Tilt
Mediacampagne: Vizeum
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!