Overslaan en naar de inhoud gaan

Hartstichting, KWF en Longfonds lanceren campagne 'Doei tabaksindustrie'

'De tabaksindustrie maakt producten bewust verslavend en is betrokken bij talloze onacceptabele praktijken. Dat moet stoppen.'
doei tabaksindustrie
doei tabaksindustrie

De Hartstichting, het KWF en het Longfonds lanceren de campagne 'Doei tabaksindustrie', met als doel het creëren een samenleving waarin de tabaksindustrie geen plek meer voor jongeren heeft. Tweederde (63%) van de Nederlandse jongeren tot 18 jaar is 'helemaal klaar' met de tabaksindustrie, blijkt uit de jaarlijkse Generatiemonitor van Gezondheidsfondsen voor Rookvrij.

related partner content for mobile comes here

Voorafgaand aan de lancering van het platform vond een teasercampagne genaamd ‘Bedankt voor het roken’ plaats via (D)OOH, bioscoop, online video en contextual targeting. Deze campagne had als doel de tabaksindustrie een gezicht te geven en verontwaardiging bij Nederlanders los te maken. Met het nieuwe ‘Doei Tabaksindustrie’ cancelen de genoemde partijen nu naar eigen zeggen de tabaksindustrie. De teasercampagne trok crossmediaal de aandacht via verschillende influencers en opiniemakers als Alexander Klöpping.

De online campagne is ontwikkeld door socialbureau Hammerfest in samenwerking met Het PR Bureau, WeFilm en Lama. Bekijk het platform hier.

Patricia van Rossum, communicatiestrateeg Gezondheidsfondsen voor Rookvrij: 'Dat veel jongeren zich nauwelijks bewust zijn van die verleiding maakt hen een makkelijk slachtoffer van de tabaksindustrie. De tabaksindustrie maakt haar producten bewust verslavend en is betrokken bij talloze onacceptabele praktijken. Dat moet stoppen. Met het platform Doei Tabaksindustrie willen we een beweging creëren voor iedereen die strijdt voor een maatschappij zonder tabaksindustrie.'

Guy Lokhoff, creative director Hammerfest: 'De tabaksindustrie is al zo lang een wezenlijk onderdeel van onze samenleving, dat we nooit hebben stilgestaan hoe bizar dat eigenlijk is. Met ‘Doei Tabaksindustrie’ maken we samen met jongeren een vuist en geven we alle initiatieven met hetzelfde doel – de tabaksindustrie stoppen – een podium via het platform.'

Bekijk de online video hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in