Dit jaar zijn er duidelijk meer smaken dan alleen horror. Vijf merken die humor in Halloween zien.
1. Knibbel, knabbel, knuistje
Skittles keert na vijf jaar afwezigheid terug op het Halloween-snoepgoedspeelveld. Ditmaal met een sprookje zonder happy end: Hans bezorgt zonder zijn Grietje de heks de nodige dosis kopzorgen en maagzuur...
Droge humor is het trademark van de Rainbow-fans. De casting is om van te smullen en er was zelfs nog ruimte voor een (extra) toetje. Vervelen doen zij mij nooit. Concept van DDB Chicago met een productie van Smuggler Production House.
2. Happy GEICOween
Niemand is ooit echt blij geworden van een compromis. De ideale huisgenoot vergt wellicht ook nét wat extra tijd en aandacht…
Verzekeraar GEICO toonde in het verleden met hun unskippable prerolls dat verzekeren helemaal niet saai hoeft te zijn. De creatieven van The Martin Agency bewijzen en passant dat het haakje zo gevonden is, getuige de zevenklapper die zij met Halloween serveren.
3. The bright side of life
Aan de andere kant van de wereld, kijken ze weer heel anders naar Halloween. De Nieuw-Zeelands softdrinkproducent L&P heeft een verfrissende blik.
De lokale Rivella is beduidend vreemder. Hopelijk smaakt het wel lekkerder! Concept van DDB New Zealand, geregisseerd door Damien Shatford in samenwerking met Sweetshop.
4. Verandering van spijs
Met het groeiende bewustzijn dat (veel) vlees eten misschien toch niet zo goed is, neemt ook het aandeel flexitariërs sterk toe. Zelfs op plekken waar je het niet zo snel zou verwachten...
De van origine Amerikaanse frozen food producent probeert voet aan Britse grond te krijgen. Waar de Nieuw-Zeelanders het over een onsmakelijke boeg gooien, houdt Birds Eye het op lokale humor. Een bloederige spot bij een vegetarisch product had ook geen gelukkig huwelijk opgeleverd. Concept van Grey London, naar een regie van Brian Aldrich en geproduceerd door Furlined.
5. Hier zit een luchtje aan
Ik sluit af met Old Spice dat zich vorig jaar liet inspireren door de storyline van Scooby-Doo.
Als er één merk in dit rijtje de draak mag steken met goorheid, is het Old Spice. De grootste aandacht bij casting (en budget?) ging overduidelijk naar de leraar. Het zij ze vergeven. Al was het maar om on style te blijven van de slechte Scooby-Doo-acteerprestaties.
Of Nederland klaar is voor een heuse Halloween-hype op tv is nog de vraag. De voorgaande merken bewijzen in ieder geval dat er kansen zijn voor iedereen. Happy Halloween.
Enzo Greco is Motion Director bij Born05.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!