De Nederlandse kaartendienst Greetz blaast deze maand twintig kaar(t)sjes uit en viert dat met wat statistieken en een feestcollectie. Die collectie bestaat uit verschillende kaarten, ontworpen door paper artist Noa Verhofstad. Die maakte eerder onder andere werk voor Vlisco en Hermès. Bij de feestcollectie hoort ook een online campagnevideo die nu live is.
Greetz werkt voor de campagne samen met Fitzroy (creatie) en Vertigo 6 (pr).
107 miljoen kaarten
Ter ere van het jubileum deelt de kaartendienst ook wat cijfers. We hebben in de afgelopen twintig jaar 107 miljoen kaarten verstuurd via Greetz, net als 4 miljoen boeketten, 3 miljoen chocoladecadeaus en 3,5 miljoen ballonnen. Ruim 1,9 miljoen Nederlanders gebruiken Greetz, stelt het bedrijf. Populair in het afgelopen jaar waren verjaardagskaarten (2,7 miljoen exemplaren), kaarten voor huwelijken (168 duizend stuks) en 'dankjewel'-kaarten (129 duizend stuks).
Persoonlijkere kaarten via AI
Greetz stelt dat eigen onderzoek uitwijst dat 46 procent van de klanten een kaart personaliseert. Het bedrijf verwacht dat artificiële intelligentie (AI) mensen kan helpen om een kaart verder te personaliseren. Christine Ronteltap - van den Bent, country manager bij Greetz, legt uit: 'Met het oog op de toekomst zullen we blijven innoveren in nieuwe technologieën, zoals AI-teksthulp, inzetten om al onze klanten, jong en oud, te helpen de juiste woorden te vinden en hun boodschappen nog persoonlijker en betekenisvoller te maken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!