Premium

100-jarig Goudse Verzekeringen kiest True Ideas en lanceert campagne 'Lang leve jouw manier'

Een pitch ging hieraan vooraf. De verzekeraar heeft in totaal met vijf bureaus gesproken.

Still uit online video 'Hysterische horeca'.

De Goudse Verzekeringen bestaat honderd jaar en dat is reden voor een grootschalige campagne en positionering, aldus het familiebedrijf uit Gouda. In de campagne met als pay-off 'Lang leve jouw manier' is de hoofdrol weggelegd voor ondernemers en mkb'ers die 'zelfverzekerd hun eigen koers volgen'. 

Pitch

De campagne volgt op een bureaupitch waarin het B Corp-campagnebureau True Ideas als winnaar uit de bus kwam. De 'verkenningsfase' ging in eerste instantie tussen vijf bureaus, waarna True Ideas de laatste ronde ten koste van Lemon Scented Tea wist te winnen. Het is voor het eerst sinds lange tijd dat Goudse nu met een grootschalige campagne naar buiten treedt. 

De inspiratie voor de campagne haalde True Ideas uit de oprichting van Goudse in 1924. 'Toen Geert Bouwmeester in 1924 op zijn 22ste besloot zijn eigen verzekeringsmaatschappij te starten, waren er genoeg mensen die hem vertelden wat er allemaal mis kon gaan. Toch ging hij door, op zijn eigen manier. Wie dichtbij zichzelf blijft, komt het tenslotte het verst', aldus Goudse. De campagne moet die overtuiging uitbeelden en zodoende aan ode brengen aan 'de authenticiteit van ondernemers'. 

De drie online video's (zie onder) zijn geproduceerd door Better Call Sol; Zuiver Media adviseerde over de middeleninzet. De campagne wordt verder uitgerold via social media, radio en outdoor. 

True Ideas, gevestigd in Utrecht, is sinds 2022 B Corp-gecertificeerd. Er werken zo'n vijftien mensen. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie