A.s.r. (Dit is de tijd van doen) en Zeeman (Lucht) zijn met een gouden Effie Award naar huis gegaan tijdens de uitreiking van de effectiviteitsprijs dinsdagmiddag in Theater Amsterdam. Het was een tumultueuze bijeenkomst doordat Greenpeace onaangekondigd het podium overnam voor een protest tegen 'fossiele reclame'.
Naast de twee gouden Awards deelden de Effie-jury’s twee Gouden, vier Zilveren en vijf Bronzen Effies uit, plus nog twee Leffies voor gedurfde inzendingen.
Er waren dit jaar 33 inzendingen die zijn beoordeeld door in totaal 51 juryleden; zeven vakjury’s en een hoofdjury. De (vervroegde en aangepaste) uitreiking was vanmiddag in
Goud
TheMerge - a.s.r. : Dit is de tijd van doen.
i.s.m.: DVJ Insights, MediaReverse
Persuade – Zeeman: Lucht
i.s.m.: Ganbaroo PR, Artbox Amsterdam
Zilver
The Valley – AbInbev/Hertog Jan: Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt, een vat vol impact
i.s.m.: Osborn Pike, Dentsu Media, Four Creating, NRC Media, SiteSupport
N=5 - ABN Amro: The Dark Side of Money
TBWA\Neboko - Nederlandse loterij: Hoe de Staatsloterij Oudejaarstrekking weer een knallende jaarafsluiter werd.
i.s.m.: Mindshare Greenhouse
Roorda – Rijksoverheid: Alleen samen krijgen we Corona onder controle
i.s.m.: Tabula Rasa, BKB het campagnebureau, Initiative Media, hvdM
Brons
Dept - bol.com: Het grote speelboek van de winkel voor blije koppies
i.s.m.: dentsu
DentsuAchtung! – Crisp: Beter eten, lekker geregeld
Bureau: DentsuAchtung!
Dept - Eurojackpot, NL Loterij: Zoooveel money
i.s.m.: Mindshare Greenhouse
DentsuAchtung! – KPN: SuperWifi
i.s.m.: Mindshare, A bigger circle
Joe Public Take Away Advertising – MSD: De KiKa-Berentribune
i.s.m.: Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), sc Heerenveen
Leffie
2basics - De Leescoalitie: Readification: de verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla.
i.s.m.: Ubisoft Benelux
DDB Unlimited – Hak: Het Helpende Bord
i.s.m.: Philip Post Production, Creative Venue, The Humblebrag, HappyLife PR, Wageningen University, Earforce, Voedingsstijl, Waarmakers studio, Royal Goedewaagen, Food Creativity, Egotribe
Alle cases zijn terug te lezen op www.effie.nl/cases.
Meer over de Effies in dit interview met juryvoorzitters
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!