Overslaan en naar de inhoud gaan

Instagram betaalt populaire accounts om zijn Reels-dienst te gebruiken

Grotere accounts kunnen duizenden dollars per maand extra verdienen.
Instagram Reels
© Instagram
Instagram Reels
© Instagram

Instagram is bereid om populairdere accounts duizenden dollars voor hun video's te betalen, mits zij die posten op de Instagram Reels-videodienst en een bepaald aantal views halen. Kleinere accounts kunnen honderden dollars opstrijken. Vermoedelijk doet Instagram dit in de hoop creatievelingen én gebruikers op zijn platform te houden. Instagram ondervindt namelijk veel concurrentie van TikTok en YouTube. 

related partner content for mobile comes here

Honderden tot duizenden dollars per maand

Instagram heeft een groter account 35 duizend dollar beloofd als de video's van het account 58.31 miljoen views (kijkers) in dertig dagen trekken. Een account met 24 duizend volgers krijgt van Instagram 8500 dollar als zijn Reels-video in een maand 9.28 miljoen kijkers halen. Dat blijkt uit berichtgeving van Techcrunch, The Verge en Business Insider. Een beloning van 8500 dollar is ook beloofd aan een medewerker van The Verge die 15 duizend volgers heeft. Kleinere accounts kunnen enkele honderden dollars per maand verdienen via Instagrams bonusprogramma. 

Instagram stimuleert grotere accounts om video's op zijn Reels-dienst te delen om de videodienst populairder te maken. Reels is geïntegreerd in de Instagram-app en toont kijkers kortere video's. Tussen de video's door laat Instagram advertenties zien. Accounts delen mee in de advertentie-inkomsten. 

Concurrentie voor TikTok

Instagram zegt dat het uitbetalen van populairdere accounts nog in een testfase verkeert en zegt dat de hoogte van de betalingen aan accounts daarom verschilt. 

Het financieel belonen van grotere accounts maakt onderdeel uit van de bedrijfsstrategie van Meta, het moederbedrijf van Instagram. Meta kondigde onlangs aan dat het in 2022 totaal één miljard dollar wil uitkeren aan populaire accounts op diensten als Facebook en Instagram. 

YouTube betaalt nog meer

Instagram concurreert niet alleen met TikTok, maar ook met YouTube Shorts. Google - eigenaar van YouTube - maakte eerder bekend honderd miljoen dollar te gaan verdelen over accounts die YouTube Shorts gebruiken. Volgens Business Insider voegt YouTube daar nu een agressieve en niet-publieke campagne aan toe.. Populaire accounts krijgen 50 duizend dollar aangeboden om in zes maanden tijd honderd Shorts-video's te plaatsen. Die video's mogen pas zeven dagen na publicatie op Shorts gedeeld worden op andere kanalen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in