De werkloosheid daalt, maar ouderen komen nog steeds lastig aan de bak. Daarom starten Gemeente Amsterdam en Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) een campagne om werkzoekende 50-plussers een handje te helpen. De actie met babyfoto's moet laten zien dat iedereen wordt geboren met talenten die niet zomaar verdwijnen.
Oudere werklozen vinden lastig een baan. Zij kampen vaak met veroordelen vanwege hun leeftijd. Ze zouden duurder, trager, ouderwets en vergeetachtig zijn. Maar WSP merkt dat deze groep juist gemotiveerd is, en laat dat zien middels een campagne.
Speeddaten
In Amsterdam verschijnen posters met babyfoto’s. Deze zijn voorzien met teksten als ‘Energiek sinds 1962’, ‘Zorgvuldig sinds 1968’ en ‘Inventief sinds 1955’. Ook verspreiden de organisaties video’s van kandidaten via sociale media en website. En er staat een speeddate-event voor werkzoekende 50-plussers en werkgevers op de agenda.
Het idee achter de babyfoto's is dat iedereen wordt geboren met bepaalde talenten. Die verlies je niet opeens als je de 50 bent gepasseerd. Door het benadrukken van het geboortejaar, willen de organisaties werkgevers aan moedigen om niet alleen naar iemands leeftijd te kijken, maar ook de persoonlijke kwaliteiten. De actie is opgezet in samenwerking met Goodwill & Partners.
In de lift
Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) had vorig jaar ook een campagne om ouderen aan een baan te helpen (bureau: De Wolven). In een video presenteren drie oudere werkzoekenden hun kwaliteiten in een letterlijke 'elevator pitch'. Het filmpje was bedoeld om te laten zien hoe waardevol 50-plussers als werknemer kunnen zijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!