Om het vijftigjarige jubileum van Gamma te vieren, heeft Wunderman Thompson een campagne ontwikkeld die onze klusgenen in de spotlights zet. De campagne wordt verspreid via tv-commercials, outdoor, radio en social. In de tv-commercials, waar een een familie wordt gevolgd van 1971 tot nu, is te zien hoe typische klusgewoontes worden doorgegeven van generatie op generatie.
Toen Gamma op 11 mei 1971 in Breda de deuren opende, was het de eerste doe-het-zelf-bouwmarkt van ons land. Nederlanders begonnen massaal zelf te klussen: er werd van alles in en om het huis verbouwd. En iedereen klust op zijn of haar eigen manier, zo stelt de bouwmarkt. Voor de campagne onderzocht Gamma welke typische gewoontes Nederlanders hebben tijdens een klus. Zo is er de klusser die vrolijk fluit wanneer alles lekker loopt, of de klusser wiens potlood steevast achter zijn of haar oor zit? En dan zijn er de klussers die altijd alles drie keer moeten nameten om het zeker te weten. Vijftig jaar Gamma wordt gevierd met een ode aan al deze eigenzinnige klus-eigenschappen.
(Tekst loopt door onder de video)
16mm-film
'Een feest van herkenning', zegt marketing & communicatiemanager van Gamma Laurens Miedema over de campagne. 'Niet alleen omdat kijkers de eigenaardigheden zullen herkennen in hun eigen familie, maar ook vanwege het tijdsbeeld. Er is veel zorg besteed aan historische details om het zo waarheidsgetrouw mogelijk te maken. Zo zijn er originele verfblikken uit de jaren '80 gebruikt en dragen de hoofdrolspelers vintage jeans. Bovendien zijn de tv-commercials gedraaid op camera’s uit de desbetreffende periodes, zoals 16mm film en VHS-banden.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!