G-Star Raw, de officiële partner van Borussia Dortmund, lanceert in samenwerking met de voetbalclub een campagne om de nieuwe Hardcore denim-lijn te presenteren. In de commercial brengt het modemerk een pinball-spel naar de werkelijkheid in en rondom de Duitse stad Dortmund. De campagne, die de titel The game is on draagt, is ontwikkeld door het vaste bureau van het merk: The Family Amsterdam.
In de video tonen zes BVB-spelers, Bürki, Can, Dahoud, Delaney, Meunier en Schmelzer, de hardcore denim-outfits van G-Star terwijl ze voetballend onderdeel zijn van het flipperkast-spel.
De commercial G-Star Raw x BVB - The game is on
Inspiratie
Volgens het modemerk is de campagne geïnspireerd op de pinballmachine-designs uit de jaren ’90 en dragen de spelers 'denim op denim-looks'.
Voor de commercial is een oude flipperkast omgebouwd en opnieuw vormgegeven. ‘In de flipperkast is een miniatuur versie van Dortmund te zien, met allerlei elementen uit de stad. Voor een dynamisch gevoel zijn verschillende elementen in 3D geprint.’
Campagne
De flipperkast is ontworpen door Raphael Bartels. Het redesign en ombouwen van de flipperkast is gedaan door Elsa Oskam. De regie van de video was in handen van Marco Grandia.
De campagne wordt in Duitsland uitgerold op tv en op de social kanalen, Youtube, Instagram, Facebook, Snapchat, TikTok, van G-Star Raw en Borussia Dortmund. Verder kondigt G-Star een online samenwerking aan met Amazon en twee partijen die verbonden zijn aan het Duitse voetbal; Sky en OneFootball. Zowel in Nederland als in Duitsland wordt de campagne getoond in alle G-Star-filialen.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!