Film voor Liberty Global is de grote winnaar Dutch Creativity Awards

PostPanic wint vier Lampen en de Grand Prix voor de campagne ‘A Report of Connected Events’ voor telecombedrijf Liberty Global.

ADCN maakte op donderdagavond de winnaars van de Dutch Creativity Awards (de Lampen) bekend. In totaal zijn er 60 Lampen in 40 categorieën en creatieve disciplines uitgereikt.

De avond werd overschaduwd door het plotseling overlijden van Zwier Veldhoen, bekend copywriter en gewaardeerd ADCN-lid. Veldhoen was onder meer creative director van Lowe, was mede-oprichter van They, werkte bij N=5 en Mensch. De afgelopen jaren werkte hij freelance. De ADCN bracht ook een hommage aan de recent overleden Bela Stamenkovits en Anthon Beecke en Tejo Hollander.

Goud

PostPanic is de grote winnaar van de avond. De filmstudio won goud in de categorieën ‘Film Advertising’ en ‘Visual Effects Craft’. De film is gemaakt Mischa Rozema, regisseur en mede-oprichter van PostPanic, en gaat over iconische momenten uit de film- en televisiegeschiedenis.

Het oordeel van de jury: ‘Het is een episch, spannend en speels verhaal dat een nieuwe wereld creëert met slimme verwijzingen naar de wereld van film. De film viert storytelling op een wijze die inspireert om naar huis te gaan en op de bank series te gaan kijken. Iedereen had dit willen maken.’

Smartians

Ook heeft Frolic Studio een Gouden Lamp gewonnen voor het project ‘Smartians’. Dit zijn knopjes die oudere apparaten (denk aan een cd-speler of een waterkoker) met het internet verbinden.

Smartians

Nieuwe categorie

Voor het eerst reikt ADCN de ‘Culture award’ uit. In deze categorie won LAM, het kunstmuseum van de VandenBroek Foundation. Ook viel The Correspondent, de Engelstalige versie De Correspondent, in de prijzen.

Dinesh Sonak, managing director van ADCN, over de resultaten: ‘Er waren dit jaar minder inzendingen in de categorie “Advertising”. Maar ik zie groei in de categorie Next. Deze omvat creatief werk uit de brede creatieve industrie. Ook is de diversiteit qua winnaars groter dan ooit: van grote reclamebureaus tot kleine design shops, en van social enterprise tot mediaplatformen.’ 

Festival

ADCN organiseert van 6 tot en met 8 juni de Dutch Creativity Festival in The Student Hotel in Amsterdam. Daar zullen feedbacksessies van juryleden plaatsvinden, maar ook workshops en presentaties.

Alle winnende projecten zijn te zien via deze link.

Naast het mooie werk dat vandaag in de prijzen is gevallen merkte Sonak op dat het overige werk weinig durf, kennis en passie liet zien. Wat is er aan de hand? Lees hier de rondvraag.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Maarten
De Liberty Global film nooit eerder gezien, maar wat een plaatje! Prachtig.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Menno Schipper
Eens met Maarten. Maar op deze lijst staan toch niet alle winnaars? Waar is de lijst met ledenlamp(en)?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie