EndemolShine Beyond, de digitale unit van EndemolShine Nederland, gaat tien NGO’s de komende weken helpen awareness rondom het thema ‘Women empowerment’ te vergroten.
Terres des Hommes, Mama Cash, Dance4Life, Oxfam Novib, She Matters, CHOICE, ONE, Femmes for Freedom, Hivos en Momma Luv gaan de strijd met elkaar aan om de realisatie van de volledige productie van een online campagne.
Vandaag trapten ze af met een workshop van online marketing- en social media experts. Onder anderen Omar Kbri (MAAK), Lenneke van Ingen (A Million Faces) en Arjen Lubach (schrijver, komiek en tv-presentator ‘Zondag met Lubach’) delen vandaag hun expertise met de tien NGO’s over het gebruik en de inzet van sociale mediaplatformen, het bereiken van doelgroepen en het creëren van bewustzijn voor maatschappelijke issues.
Op de agenda staan diverse onderwerpen, waaronder online video (strategie), storytelling, content en sociale relevantie, videostrategie en samenwerken met influencers.
Jury
In de vier weken die na de workshop volgen, worden de deelnemers verder begeleid door de digital professionals van EndemolShine. Met deze kennis ontwikkelen zij zelf een eigen campagne-idee en social media strategie, die zij vervolgens pitchen voor een jury die bestaat uit Lenneke van Ingen A Million Faces), Viola Welling (MAAK) en Annic van Wonderen (Annic.com en voorheen I Love Fashion News).
De beste online strategie wint uiteindelijk de volledige door EndemolShine Beyond geproduceerde campagne.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!