Premium

EasyToys introduceert 'Asstronaut' en meer campagnes

Verder lanceren Schiphol, Cortina, Sea Water en Figo opvallend creatief werk.

'Explore Uranus', is het weinig onthullende devies van EasyToys.

Dansend door de douane van Schiphol

Reizigers soepel en stressvrij door de douane laten komen. Dat is het doel van de zomercampagne van Schiphol die op dit moment op diverse social media- en radiokanalen wordt uitgerold. 

'De securitycontrole is een fluitje van een cent als je goed voorbereid bent en dat begint al thuis. Trek bijvoorbeeld dunne kleding en lage schoenen aan om sneller door de beveiliging te gaan. Ook kunnen reizigers een tijdslot boeken, wat flink tijd kan besparen', aldus een woordvoerder van Schiphol. 

De campagne, waarin 'het positieve gevoel' centraal staat, is ontwikkeld in samenwerking met Act Agency, Popcorn Stories en Initiative. 

Michiel Klein Schiphorst van Act Agency: 'Het concept 'dancing through security' haakt op een leuke manier in op het positieve gevoel. De dansende mensen in de campagne toveren hopelijk een glimlach op het gezicht van de reizigers op Schiphol.'

Credits:
Opdrachtgever: Schiphol
Verantwoordelijk bij klant: Robin Straatman, Sanne Hermsen, Anne-Lotte Paymans, Lenny Eeuwes 
Bureau: Act Agency
Verantwoordelijk bij bureau: Saskia Schreuders, Michiel Klein Schiphorst, Renée Bainczyk 
Media: Initiative
Film & Audio production: Popcorn Stories
Fotografie: Sjors Massar
 

EasyToys onderzoekt 'Uranus'

EasyToys heeft een -nogal expliciet- onderzoek uitgevoerd onder 1.050 mensen, waaruit blijkt dat 62% vindt dat er een taboe heerst rondom anale seks. En daar moet verandering in komen, vindt het het van origine Nederlandse sexspeeltjesmerk. 

Opvallend daarbij is dat 59% van de ondervraagden weleens anale seks heeft verkend en/of ervoor openstaat. Angst zorgt er echter voor dat seksuele fantasieën over anale stimulatie geen of weinig gehoor krijgen. 

Het is voor EasyToys in ieder geval reden om een online campagne uit te brengen waarin 'de anale ontdekkingsreis' centraal staat en het trainingsprogramma Asstronaut voor het voetlicht wordt gebracht. De campagne genaamd Explore Uranus is humoristisch getint, maar heeft een serieuze boodschap.

EasyToys: 'Veel mensen, met name heteromannen, zijn stiekem benieuwd naar anale stimulatie, maar durven het niet uit te spreken. Maar ook bij vrouwen heerst het taboe. We hebben er daarom voor gekozen om het beladen onderwerp op een luchtige manier aan te snijden. We hopen zodoende dat mensen zich niet langer gegeneerd voelen, maar zich juist vrij voelen om op hun eigen manier meer seksueel plezier te ontdekken.'

De internationale campagne komt uit de koker van reclamebureau Officer & Gentleman uit Madrid, waar onder meer de uit Nederland afkomstige creatief Kiki Holshuijsen werkzaam is. Bureaugroep Ace heeft de campagne doorvertaald naar de Nederlandse markt. Glasnost is hierbij verantwoordelijk voor de pr- en earned media-activiteiten, IM Lounge voor de media-inzet.

De 'authentieke strandgangers' van Sea Water

Sea Water, de Nederlandse start-up die Noordzeewater met behulp van zonne-energie omzet naar drinkwater, lanceert een eerste merkcampagne. 

Het bedrijf probeert zodoende naar eigen zeggen onderdeel te zijn van een oplossing voor toenemende  waterschaarste en de wereld te laten zien dat zeeën deel kunnen uitmaken van die oplossing.

Sea Water nam recent deel aan het Nurture-programma van JCDecaux, dat start-ups internationaal helpt opschalen. Als winnaar van het programma in Nederland ontving Sea Water een mediabudget voor een nationale outdoorcampagne die nu het daglicht ziet. 

Jort Wildschut is medeoprichter van Sea Water en daarnaast van Wolfstreet, het bureau dat de campagne ontwikkelde. Hij zegt: 'De uitstraling van de campagne is kleurrijk, grainy, cinematografisch en nostalgisch, zoals herinneringen aan zonnige dagen op het strand. We hebben gezocht naar authentieke strandgangers; de echte zonaanbidders, mensen op zoek naar verkoeling, maar ook bijvoorbeeld metal fans.'

De campagne wordt via outdoor- en diverse online kanalen uitgerold. 

Credits:
Client: Sea Water
CCO: Jort Wildschut
Marketeer: Rijmer Winder
Agency: Wolfstreet
Sr. Creative: Will van der Merwe
Director: Teddy Cherim
Producer: Maaike Raat
Director of Photography: Zeeger Verschuren
Focus Puller 35mm film: Danny van Deventer
Editor: Birgitt van Heertum
VFX: Michael van Dalen
Online: Damiaan Dracht
Grading: Thijs Kern
 

Cortina introduceert 'niet te fotograferen' e-bike

Cortina-fietsers hebben een probleem: ze zijn zo hip dat ze constant worden gefotografeerd. Dit verzonnen gegeven is voor fietsmerk Cortina reden om een 'very limited edition'-e-bike te introduceren: The No Photo Edition. Creatief bureau Lemon Scented Tea ontwikkelde de begeleidende online campagne.

Cortina: 'De combinatie van de stijl van de fietser en het design van de fiets, zorgt ervoor dat onze consumenten als ongevraagd stijliconen constant gefotografeerd worden. Althans, dat laten we mensen met deze campagne geloven.'

In de campagne zien we een Cortina-fietser op de vlucht voor fans en fotoflitsen van paparazzi. Maar de No Photo Edition moet uitkomst bieden; de e-bike is namelijk wrapped met speciaal reflectiemateriaal, dat lichtstralen terug naar de bron kaatst. Wanneer de fiets gefotografeerd wordt, is enkel het frame zichtbaar en valt de omgeving weg.'

Cortina hoopt zodoende in te spelen op de belevingswereld van de doelgroep 20-30-jarigen, waarbij volgens het merk 'stijl en authenticiteit' centraal staat.

Figo verwelkomt nieuwe baasjes met 'AI-bare campagne'

De zomerperiode is hét moment waarin baasjes een nieuw huisdier verwelkomen. Dat is althans het inzicht van huisdierenverzekeraar Figo en tevens de reden voor een nieuwe campagne van de hand van reclamebureau Energize. 

Stefan van den Berg, marketingdirecteur Figo: 'Een puppy of kitten is leuk, maar ze kunnen net als mensen ook ziek worden of een ongelukje krijgen. In de campagne begroeten de jonkies hun nieuwe baasjes met 'Hi miauw mama', 'Hey puppy papa' en 'Hi prrr parents' en vragen ze om een goede huisdierenverzekering. Maar hoe leg je zulke schattige huisdiertjes vast zonder groot budget en eindeloos geduld? Juist, dan genereer je ze met AI.' 

Figo spreekt dan ook van een 'AI-bare' campagne, die wordt uitgerold via outdoor, radio en diverse online kanalen.

Robin Pas, creative director Energize: 'Als 'puppy papa' bouw je al snel een bijzondere band met zo'n klein hondje. Mocht er dan onverhoopt iets gebeuren, verdient 'ie natuurlijk de best zorg. En dat biedt Figo.'

figo
De 'AI-bare' campagne van Figo.
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie