Het condoommerk Durex komt met een nieuwe campagne, ‘Protect Your Banana’. De fabrikant wil jongeren bewustmaken over het belang van veilige seks en lanceert daartoe een laagdrempelige campagne in samenwerking met televisiezender Xite, contentbureau The Story Lab en mediabureau Carat (beide bureaus zijn onderdeel van Dentsu Aegis Network).
Sexy onderwerp
Xite past bij de campagnedoelstellingen van Durex, verklaart Tamara van der Vos, creative bij The Story Lab. ‘Veilige seks is nou eenmaal geen sexy onderwerp, daarom hebben we de boodschap verpakt op een wijze dat het begrijpelijk voor jongeren is. Xite is een ideale mediapartner om de boodschap van Durex onder de aandacht te brengen.’
Durex’ verhaal is geïntegreerd in de YouTube-serie ‘Festilab’, een programma van Xite met sociale experimenten op festivals. ‘Zo kunnen we een serieuze en belangrijke boodschap op een leuke manier overbrengen aan de doelgroep', verklaart Louiza Voorthuijsen, director content & brand partnerships bij Xite.
Seeden
De campagne bestaat uit meerdere fases. De eerste fase had als doel om reuring te creëren. Bokoesam (artiest) en Kaj Gorgels en Nina Warink (beide social influencers) hebben een foto met een banaan op Instagram geplaatst onder de hashtag #ProtectYourBanana.
In de tweede fase, die deze week live is gegaan, legt Durex als afzender de koppeling met #ProtectYourBanana. Door Gorgels als gastpresentator op te voeren in een aflevering van Festilab (zie hieronder).
Beurse banaan
Gorgels gaat naar Solar Festival om met festivalgangers te praten over liefde, flirten en veilige seks. Om bezoekers te laten wat er gebeurt als je onveilige seks hebt, moeten zij verschillende challanges uitvoeren met bananen. Hoe beurs is een banaan na een rondje crowdsurfen of bier halen?
In de laatste fase wordt de Durex-campagne verspreid op de kanalen van Xite, waarin de boodschap (veilig vrijen) nogmaals wordt gecommuniceerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!