Dit zijn de genomineerden voor de SAN ABC Accenten 2020 

Zeeman, Jumbo en Staatsloterij dubbele nominatie bij de verkiezing voor Adverteer van het Jaar, Bureau van het Jaar en de Consistent Accent.

Dit zijn de longlists voor de SAN ABC Groot Accenten 2020 
SAN

De Longlisten voor de ABC Groot Accenten 2020 zijn bekendgemaakt door SAN. De ABC-jury, die bestaat uit redacteuren van Adformatie, Fonk en MarketingTribune, bestuursleden van de Bond van Adverteerders en bestuursleden van de SAN, aangevuld met twee externe deskundigen maken bekend wie de kanshebbers zijn voor de ABC Accenten: Adverteer van het Jaar, Bureau van het Jaar en de Consistent Accent. Zeeman, Jumbo en Staatsloterij genomineerd voor zowel Adverteerder van het Jaar als voor de Consistent Accent

De longlists voor de SAN ABC Groot Accenten 2020 

Adverteerder van het Jaar

Bureau van het Jaar

Consistent Accent

Albert Heijn

Alfred International

ABN Amro

Auping

Born05

Bever

Bol.com

DDB Unlimited

Hornbach

Hornbach

DenstuAchtung

Jumbo Supermarkten

Jumbo Supermarkten

Dept

McDonald’s

Kruidvat

Joe Public Take-Away Advertising

Plus supermarkten

Lidl

MediaMonks

Staatsloterij

Rijksoverheid Crisiscommunicatie

Persuade

Toto

Staatsloterij

Roorda Reclamebureau

Unox

Zeeman

TBWA\Neboko

Zeeman

Juryvoorzitter 

De ABC jury staat dit jaar onder leiding van de juryvoorzitter Barbera Wolfensberger, directeur-generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van OCW. Ze volgt drs. Jolande Sap op, die vorig jaar juryvoorzitter was.

De San geeft aan dat de genomineerden ook dit jaar een zogenoemde White paper mogen maken waarmee de jury overtuigt kan worden hen op de Shortlist te plaatsen. De uiteindelijke 3 genomineerden per categorie krijgen vervolgens de kans een presentatie te houden voor de ABC jury. Uitleg hierover is te vinden op de SAN-website

Lees ook: De genomineerden SAN ABC Accenten 2019 zijn bekend

 

Barbera Wolfensberger
Barbera Wolfensberger

Samenstelling Jury ABC Accenten 2020

BvA bestuur: Erik van Engelen (Wildlands) en Nicole Freid (Hak)

Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)

Vakmedia: Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK) en Susanne van Nierop (Adformatie) 

SAN bestuur: Léontine Admiraal (PwC), Yvette Belt-Beekman (KPN) en 

Ron Schneider (Eneco).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie