2019 was een jaar vol spectaculaire en gedurfde activaties. Maar wat waren nu de aansprekendste cases van het jaar? Hier de 3 beste, in willekeurige volgorde.
1. Nike - Just Do It HQ at the Church // Bureau Momentum Worldwide
Samen met de lokale gemeenschap transformeerde Nike in Chicago een oude kerk tot een basketbalhemel. Het waanzinnig verbouwde complex moet uitgroeien tot een inspirerende en veilige plek waar sportieve jongeren uit gevaarlijke buurten hun dromen kunnen najagen.
Check deze wonderschone hommage van oprechte live-communicatie die terecht een Grand Prix won in het Cannes Lions Festival
2. The Female Company - The Tampon Book // Scholz & Friends Berlin
Het is absurd, maar in Duitsland (en nogal wat andere landen) vallen vrouwelijke hygiëneproducten onder het hoge belastingtarief van 21%. Om deze ‘tampontax’ aan de kaak te stellen, bedacht online retailer The Female Company een briljante actie: tampons verkopen in boekvorm. Over boeken betaal je immers maar zeven procent belasting.
Deze campagne werd bekroond met een serie aan prestigieuze prijzen, waaronder de PR Award in Cannes.
3. BMW - Road to Coachella // Mirrored Media
BMW koppelde opnieuw zijn elektrische i-modellen aan het beroemde Coachella festival.
Hoofdrolspeler in The Road to Coachella was r&b-ster Kalihd. Hij maakte – met in zijn kielzog een groep influencers – een road trip in een BMW i8 die was gepimpt in de stijl van het artwork van zijn album Free Spirit. Er was een pitstop party met fans, merchandise en heel, heel veel social buzz.
Road to Coachella werd verkozen tot Best Brandactivation op de Eventex Awards 2019.
Ons overzicht met beste merkactivaties
Adformatie heeft een overzicht gemaakt waarin de beste merkactivaties van 2019 bij elkaar zijn gebracht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!