Dit zijn de beste brand activations van december

De maand dat BMW zijn X5 dwars door de VS liet crossen en fashion influencers honderden dollars betaalden voor discountschoenen.

BMX – The Remarkable Journey of the New X5

Bureau: Goodby Silverstein & PartnersDe nieuwe BMW X5 is een stijlvolle krachtpatser die wordt gebouwd in Spartanburg, South Carolina. Het automerk speelt het ‘made in USA’-element op met een ruige road trip, waarin de X5 vanuit de fabriek direct naar de LA Auto Show rijdt. De opdracht: reis in een zo recht mogelijke lijn. Dus croste het 35-koppige team dwars door akkers en rivierdelta’s om besmeurt het glanzende podium van de LA Auto Show op te knallen.

Payless – Palessi

Bureau: DCX Growth Accelerator

De leukste pr-stunt van december komt van Payless. De schoenendiscounter nodigde zestig influencers uit voor de opening van de nieuwe ‘high-end’ winkel Palessi in Santa Monica. De wannabee fashionista’s smolten bij het zien van de geëtaleerde pumps en sneakers en boden zonder blikken of blozen honderden dollars. De catch: dezelfde schoenen blijken bij Payless een paar tientjes te kosten.

Ruavieja – We Moeten Elkaar Vaker Zien

Bureau: Leo Burnett

December is traditioneel dé maand van emo-campagnes. Het Spaanse likeurmerk Ruavieja scoorde met een vier minuten durende film over hechte vriendenstellen. Allemaal deden ze voor de opnames een test die toont hoeveel tijd ze in hun leven waarschijnlijk nog met elkaar zullen doorbrengen. Dat blijkt confronterend weinig. De film ging viral met 12 miljoen views in twee dagen en mensen vulden en masse bijbehorende online calculator in. Het succes spoorde Ruavieja aan om tijdens de feestdagen ontmoetingen van vrienden in Spanje te sponsoren.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Later deze maand wordt het allerbeste werk van 2018 gekozen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie