SAN roept op 23 mei a.s. drie ‘Reclameparels’ uit. Dat zijn speciale SAN-accenten met een hoge nostalgische waarde. Een 30-koppige(!) jury van (vooral) oude rotten in het vak (zie foto onder), bepalen welke campagnes het predicaat ‘Reclameparel’ mogen dragen. De aanleiding voor deze speciale Accenten is het 30 jarig bestaan van SAN.
Top 10
De shortlist is donderdagavond bekendgemaakt in Museum voor Beeld en Geluid. Dit zijn de tien kanshebbers in alfabetische volgorde:
- Albert Heijn, De meest favoriete supermarktmanager van Nederland.
- Ben, Ik ben Ben
- Calvé pindakaas, Wie is er niet groot mee geworden?
- Centraal Beheer, Even Apeldoorn bellen
- Koninklijke Landmacht, Geschikt/Ongeschikt
- Melkunie, Al het goeie komt van Melkunie-koeien.
- Nederlands Zuivelbureau, Melk. De Witte Motor.
- Sire, Je bent een rund als je met vuurwerk stunt
- Stichting Terre des Hommes, Sweetie
- Zwitserleven, Zwitserleven Gevoel
Goed werk bekronen
In plaats van één winnaar uit te roepen, kiest SAN er met de Reclameparels voor om drie campagnes in de spotlights te zetten. ‘Dat past bij ons’, zegt SAN-voorzitter Jeroen Huberts, ‘want we bekronen binnen onze gebruikelijke categorieën in de meeste gevallen ook meerdere campagnes. Het gaat er niet om een winnaar uit te roepen, maar om goed werk te bekronen.’
Bij de Groot-Accenten (Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en Consistent Accent) wordt overigens wél elk jaar een winnaar uitgeroepen. Hoe dan ook, welke campagne de echte absolute Reclameparel is, zal ook na 23 mei voer voor kroegdiscussie blijven.
De jury stond onder leiding van René Repko (zelfstandig/retail-expert) en Yvette Belt-Beekman (Marketing KPN).
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!