Voor de meeste Nederlanders is Den Helder nou niet de eerste stad waaraan ze denken bij een gezellig dagje uit. Het is een rauwe stad met wat eenkennige bewoners, hooguit bekend vanwege de boot die naar Texel vertrekt. De stad staat ook wel te boek als lomp, ongastvrij en zelfs een tikje gevaarlijk.
Tot zover de negatieve associaties. Den Helder is namelijk óók de stad met een van de oudste nog aanwezige militaire verdedigingslinies van Nederland. Een stad met karakter, een verhaal en onontdekte schatten. En dat allemaal omringd door zee, duinen en het wad. Een stad met de oorspronkelijke missie om het land te beschermen tegen gevaar vanaf de Noordzee.
Met deze omschrijving is bureau 37°Celsius in opdracht van stichting Citymarketing Den Helder aan de slag gegaan. De opdracht: het merk Den Helder aanscherpen en de stad meer op de kaart te zetten. Anders gezegd: vergroot de bekendheid van Den Helder.
Stoer en trots
De zee, wind, werf, stelling, forten, marine. Dat is het thema dat centraal staat in de campagne die de negatieve associaties van Den Helder moet wegnemen en de stad als 'stoer en trots' over de bühne moet brengen. De campagne genaamd ‘Ontdek het woeste Noordwesten’ wordt uitgerold in outdoor, social media en radio. Ook is er een campagnepagina.
Scholten van Aschat op de radio
In de radiocommercial horen we de gebronsde stem van acteur Gijs Scholten van Aschat.
Kom langs. Zwerf over de scheepswerf.
Bezoek de onderzeeër. Verdwaal in een fort.
Beleef de haven. Het strand. De zeehonden op het wad.
De wind blaast door je haren. De branding spat in je gezicht.
Kom naar Den Helder. Ontdek het woeste noordwesten.
De billboards langs de snelweg moeten voorbijgangers nieuwsgierig maken naar het woeste Noordwesten en op de socials vertelt schipper Simon, de zogenoemde verpersoonlijking van Den Helder, 'woeste verhalen' over de stad.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!