Defensie richt zich met de nieuwe wervingscampagne op jongeren die bereid zijn hun nek uit te steken voor een ander, ofwel ‘Generatie D’: doeners, denkers, delers
Met deze, in de woorden van Defensie, ‘mentaliteitscampagne’ kiest de krijgsmacht voor een nieuwe aanpak waarbij een breed publiek wordt aangesproken. ‘Ook jongeren die misschien niet in eerste instantie aan ons denken’, zegt Robbie Bax, Campagnemanager bij Defensie.
Verbonden door mindset
Generatie D is volgens Bax niet verbonden door een jaartal, maar door een mindset. ‘Je vindt in elke generatie mensen die hun nek uitsteken voor een ander. Die zich inzetten om te beschermen wat ons dierbaar is. De militair in opleiding, de militair, de reservist en de veteraan: allemaal delen ze dezelfde waarden.’
De campagne is ontwikkeld door arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam en is vanaf vandaag te zien op TV, online en op abri’s.
Via de website werkenbijdefensie.nl worden geïnteresseerden begeleid richting de rol die het beste past bij hun talenten en ambities.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!