De Volksbank voert een nieuwe campagne om meer Nederlanders te enthousiasmeren voor vrijwilligerswerk. Het moederbedrijf van de banken ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS werkt hiervoor samen met vrijwilligersplatform NLvoorelkaar, dat nog zo'n twaalfduizend hulpvragen open heeft staan op zijn website.
De campagne is ontwikkeld door Selmore Creative Agency in samenwerking met Born05, dat de webapplicatie maakte. Via deze applicatie ziet de gebruiker welke hulpvragen er in zijn of haar buurt open staan en wat hij/zij kan betekenen voor een ander. Selmore heeft ook een ondersteunde contentcampagne ontwikkeld die laat zien hoe medewerkers van de Volksbank vrijwilligerswerk invullen.
De Volksbank promoot vrijwilligerswerk
De 3500 medewerkers van de Volksbank worden volgens het bedrijf aangemoedigd om onder werktijd aan vrijwilligerswerk te doen. De bankorganisatie werkt sinds begin 2021 samen met NLvoorelkaar.
De nieuwe campagne moet een feel good-gevoel opleveren, zegt Jakko Achterberg, creatief partner van Selmore. 'Vrijwilligerswerk klinkt best zwaar. Wij willen laten zien hoeveel lol een uurtje kan opleveren. Zonder dat het te klef wordt. Samen met regisseur Ismaël ten Heuvel hebben we veel tijd gestopt in de karakters en het spel.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!