Vandaag, 4 oktober, is het Werelddierendag. Een dag waar veel merken op inspringen, bijvoorbeeld door aandacht te vragen voor het dierenwelzijn of hun eigen merk. De Vegetarische Slager probeert een brug te slaan tussen deze twee onderwerpen en werkt hiervoor samen met Snapchat. Wie op Werelddierendag een productverpakking van De Vegetarische Slager scant met de speciale Snapchat Lens, ziet de productverpakking veranderen in een dansvloer. Op die dansvloer verschijnt een 'plantaardige hotdog' die samen met 'dierenvrienden' een dansje doet.
Snapchat Lens: luchtig en feestelijk
De plantaardige hotdog heeft een tatoeage van De Vegetarische Slager op zijn arm en een vegan-logo op zijn hoofdtelefoon. Het Nederlandse bureau GoSpooky heeft de speciale Snapchat Lens gemaakt in opdracht van Unilever (moederbedrijf van De Vegetarische Slager) en in samenwerking met Snapchat.
De ludieke verschijning is afgeleid van de danse hotdog die in 2017 populair was onder Snapchat-gebruikers. De Snapchat Lens die de hotdog activeerde, is sindsdien meer dan twee miljard keer gebruikt. Het idee om een plantaardige hotdog te gebruiken op Werelddierendag is ontstaan tijdens een wedstrijd van non-profit organisatie Jonge Honden. Het idee won de wedstrijd.
Alexandra Knoef, country business lead van De Vegetarische Slager, zegt: 'Dierenvrienden en vleesliefhebbers vinden elkaar op 4 oktober aan tafel met ons plantaardige vleesch. Zeker op dierendag staan we er graag bij stil dat je met onze producten niets hoeft te laten schieten qua smaak en textuur en dat ook het dier gespaard kan blijven. Deze lens draagt dat op feestelijke wijze uit.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!