De slimme regenlaarsjes van Hema
In de nieuwe tv-commercial van Hema staat 'de regenlaars' centraal. Het betreft de tweede commercial van de hand van Hotel L'Amour, sinds begin dit jaar het vaste bureau van de warenhuisketen.
Het gaat hier niet om zomaar een regenlaars, maar een regenlaars met anti-slipzool, supersterk rubber en lichtgevende strepen voor in het donker, aldus Hema zelf. Overigens is 'regenlaarsjes' een betere benaming, ze zijn namelijk bedoeld voor kinderen. Het slimme van de laarsjes zit bovendien aan de binnenkant, vult de keten aan. 'Door de zooltjes te bedrukken kunnen de kids heel simpel de linker- en rechterschoen uit elkaar houden.'
De campagne wordt naast televisie ook online uitgerold. De voice-over staat wederom op naam van Anneke Blok, ook is de inmiddels vertrouwde 'Frans van finance' in de commercial te zien.
Credits:
Verantwoordelijk bij Hema: Bas Verheijen, Eva Vermeulen & Anouk van Mierlo.
Regie: Roel Boorsma
Camera: Marc de Meijer
Productie: Monique van Smaalen / Better Call Sol
Edit: Erik Verhulst
Grading: Bart Voorsluis
Post: The Compound
Geluid: Earforce
De 'iconische pictogrammen' van Kijkwijzer
Stichting NICAM, de organisatie achter Kijkwijzer, lanceert een internationale tv-commercial waarin de bekende pictogrammen, die kinderen en ouders informeren over de inhoud van tv-programma's, centraal staan. Met de groeiende populariteit van internationaal opererende tv-zenders en streamingdiensten beginnen de 'iconische pictogrammen' van Kijkwijzer ook buiten Nederland hun weg te vinden, stelt NICAM.
De nieuwe tv-commercial moet deze bekendheid, met name over de grens, een extra zetje geven. De tv-commercial is ontwikkeld door het Amsterdamse creatief filmbureau Popcorn Stories en wordt in maar liefst 26 landen wereldwijd uitgezonden.
Kijkwijzer speelt naar eigen zeggen een cruciale rol voor ouders en kinderen om te bepalen tot welke leeftijd bepaalde media-inhoud schadelijk kan zijn. Voorafgaand aan een tv-programma, maar ook via tv-gidsen of websites van bioscopen, wordt bijvoorbeeld 'schelden, seks of geweld' getoond.
De campagne wordt naast televisie ook online uitgerold. Bekijk hieronder de Nederlandse en de internationale tv-commercial.
Credits:
NICAM: Martijn van Huigsloot, Tiffany van Stormbroek, Junia Brinkman-Floor
Productie door: Popcorn Stories
Creatie: Michan Tolman, Menno de Geest, Lucas Arnoldussen
Account: Erin Tuik
Agency producer: Michan Tolman
Regie: Menno de Geest
DOP: Ruben Wijnheijmer
AC: Krijn Wintjes
Licht: Lightning Company
Set design: Marieke van Warmerdam
Styling: Jessica de Geest
Runner: Rianne Coppes
Make-up: Nakee Fong
VFX: Stolen Goods
Loca: Studio Westerpark
Edit, Grading & Sound: Popcorn Stories (Philipe Pruijt)
De 'pijnlijke realiteit' van ReumaNL
Het contrast tussen perceptie en werkelijkheid is de gedachte achter de nieuwe merkcampagne van ReumaNL. Er leven in Nederland ruim twee miljoen met mensen met reuma, en volgens ReumaNL komen er steeds meer mensen bij. Tegelijkertijd is de ziekte nog altijd niet te genezen.
ReumaNL stelt in een verklaring dat de impact van reuma op het leven en de hele maatschappij enorm wordt onderschat. 'Dat is de pijnlijke realiteit van reuma. Als je reuma hebt, moet je vaak anderen om hulp vragen. Je voelt je schuldig en hebt het pijnlijke gevoel dat je tekortschiet, omdat je niet de ouder, partner, vriend of collega kunt zijn die je wel bent. Die pijn is nog erger dan de fysieke pijn.'
In de campagne, die is ontwikkeld door Joe Public, worden diverse voorbeelden van die pijnlijke realiteit voor het voetlicht gebracht. De campagne wordt uitgerold via televisie, radio, outdoor, print, online video en social media.
Het lijkt erop dat Joe Public hiermee de nieuwe lead agency van ReumaNL is. Na een 'strategisch traject en verschillende gesprekken' is dit de eerste campagne van de hand van het bureau, zegt creative director Marcel Hartog desgevraagd.
Credits:
ReumaNL: Marije Hulsinga, Mir Blijleven, Jan-Willem Förch
Bureau: Joe Public Take-away Advertising
Creatie: Ruben van Dijk, Marcel Hartog, Mats Wilke
Strategie: Sanne Nobel, Eva Krook
Account: Eva Krook, Maaike van ’t Klooster
Productie: Fiona Jacob
Agency producer: Dylan Driessen
Regie: Simon Becks
DOP: Noël Schoolderman
Fotografie: Annabel Oosteweghel
Edit: Johannes de Jong
Soundlogo: Merlijn Snitker en Hielke Praagman
Sound: Feike de Wit (Sound Circus)
Grading: Laurens Orij
Online: Ton Habraken
De 'meest gestelde vraag' van Intertoys
De najaarscampagne van Intertoys staat in het teken van 'de meest gestelde vraag' in de winkels van de speelgoedketen, namelijk: 'Is 'ie er al?'. De campagne is ontwikkeld door de bureaus Dunkd en Vlimse en wordt uitgerold via televisie, bioscopen en outdoor.
In de tv-commercial zien we een medewerkers van Intertoys wiens wereld wordt overgenomen door kinderen met de genoemde prangende vraag. Dit alles moet leiden naar 'een mysterieus pakket' dat zaterdag 14 oktober onthuld wordt, meldt Intertoys. Het mag duidelijk zijn dat het gaat om 'het grote speelboek' dat de keten altijd rond deze tijd van het jaar uitbrengt.
Celvin de Bie, head of marketing Intertoys: 'We hebben gezocht naar de meest absurde en speelse manier om vorm te geven aan de meest gestelde vraag in Intertoys-winkels. Tijdens het creatieve proces moesten we onszelf echt afremmen, want als je vanuit het perspectief van een kind denkt, zijn de mogelijkheden eindeloos.