Een jongetje verhuist met zijn moeder tijdens kerst naar een nieuw appartement. Als hij ziet dat er geen schoorsteen, is en dus ook geen Kerstman en geen kerstcadeaus, besluit hij er zelf een te maken. Al snel werken alle buren mee, de schoorsteen is precies op tijd af voor de cadeaus. De commercial eindigt aan tafel met een feestelijke maaltijd, iedereen is blij.
Het is de eerste kerstcampagne vanuit de nieuwe Real Magic-merkfilosofie, laat Coca-Cola weten, hoewel hij ook prima onder de paraplu van de oude merkbelofte ‘Happiness Factory’ had kunnen vallen.
Lees ook: Wereldwijde lancering campagne Coca-Cola: 'We zijn maar een Coca-Cola van elkaar verwijderd'
Met de commercial wil Coca-Cola een ‘eenvoudige en feestelijke boodschap van eenheid, inclusie en positiviteit’ uitdragen, om ons eraan te herinneren dat ‘de echte magie van kerst te vinden is in de momenten die we met anderen delen’.
De kerstcommercial is geregisseerd door Sam Brown van Rogue Films en geproduceerd door DentsuMB UK. Volgens Simon Lloyd, chief creative officer bij dit bureau, bracht de pandemie ‘mensen samen als nooit tevoren’.
Hoewel daar natuurlijk best wat op is af te dingen, heeft hij volkomen gelijk met de uitspraak dat dit bescheiden kerstverhaal zich ‘richt op wat belangrijk is: de connectie en de vrijgevigheid die ons verbindt in een altijd veranderende wereld’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!