De Correspondent haalt 2,5 miljoen dollar op voor Engelstalige versie

Ernst-Jan Pfauth en Rob Wijnberg hebben met een crowdfundingcampagne 2,5 miljoen dollar opgehaald.

The Correspondent, de Engelstalige versie van De Correspondent, kan van start gaan. Met een campagne heeft De Correspondent 2,5 miljoen dollar opgehaald. 

De oprichters, Pfauth en Wijnberg, verhuisden een jaar geleden naar New York om te onderzoeken of ze een Engelstalige website van de grond kunnen krijgen. Ze hebben diverse ambassadeurs weten te vinden, zoals: actrice Carice van Houten, David Simon (maker van de serie The Wire) en Jimmy Wales (oprichter van Wikipedia). 

Het was geruime tijd de vraag of het bedrag van 2,5 miljoen haalbaar was. Vorige week stond de teller nog op een miljoen. De campagne raakte in een stroomversnelling toen Rob Wijnberg bij CNN aanschoof en de Correspondent-ambassadeur Jay Rosen in The Daily Show verscheen. In totaal hebben 43 duizend mensen uit 130 landen zich voor ‘The Correspondent’ ingeschreven.

The Correspondent wordt halverwege volgend jaar gelanceerd. De journalisten gaan op zoek naar 'antwoorden op de grote vragen van deze tijd'. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie