De gefuseerde bureaus DDB Unlimited en 180 Amsterdam, kortweg DDB Amsterdam, presenteren de nieuwe campagne voor Coolbest.
DDB Amsterdam licht in een persverklaring toe dat het in de reclamehistorie van Coolbest is gedoken en zodoende tot verschillende verhalen over 'de zoektocht naar het beste fruit' kwam. 'En commercials waarin fruit doormidden werd gekliefd in een ijskoude wereld. Van dat inzicht hebben we één epische reis vol ijskoude karakters en extremen gemaakt. Een verhaal dat begint bij de sinaasappelboer in Brazilië en dat na een barre antarctische tocht eindigt bij de ijskast thuis. Alleen de kou hebben we een beetje overdreven.'
Het verhaal beantwoordt volgens DDB Amsterdam voor eens en altijd de vraag waarom Coolbest eigenlijk Coolbest heet. De bekende pay-off 'We keep it cool, you get the best' blijft nog altijd overeind. De allereerste Coolbest-commercial (1990) is hier te bekijken.
Niet het laatste DDB-werk
Het feit dat bureau Hotel L'Amour tegenwoordig Riedel (waar Coolbest onder valt) als klant heeft, roept de vraag op of dit het laatste werk van DDB voor de retailer is. Strategy director Job Koopman: 'Nee, de laatste DDB-campagne moet nog komen. Er komt in ieder geval nog een nieuwe campagne voor Appelsientje (ook van Riedel, red.) van onze hand.'
De campagne voor Coolbest wordt op televisie en online uitgerold.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!