Content-platform moet Nederlandse jeugd helpen in 20 jaar ’s werelds gezondste te worden

2K40, een verwijzing naar het einddoel, maakt entertainment met en voor jongeren.

In 2040 de gezondste jeugd ter wereld hebben in Nederland, dat is het doel van de content- community voor en door jongeren die dinsdag is gelanceerd.

2K40, een verwijzing naar het einddoel, maakt entertainment met en voor jongeren die vooral te zien zal zijn op YouTube, Instagram en Tik Tok.

Het is onderdeel van het meerjarenprogramma ‘De Gezonde Generatie’ dat de komende twintig jaar toewerkt naar het doel van de gezondste jeugd ter wereld, zowel fysiek als sociaal en mentaal.

De community wordt gelanceerd met een film en initiatief waarin jongeren van Nederland worden opgeroepen om hun content ideeën voor een gezonder leven te delen met #2K40. De film start met de stem van zangeres Naaz (22): ‘Als het zo doorgaat, is meer dan de helft van de Nederlanders chronisch ziek over 20 jaar… dat wil ik niet.’

Creatief en impactvol

Ideeën kunnen worden gedeeld via Instagram, TikTok en YouTube, met hashtag #2K40. Het beste idee wordt door een jury gekozen en krijgt de hulp en middelen om uitgevoerd te worden. Deze jongeren worden zo ‘de creators van de toekomst’ binnen de community. De jury bestaat uit jongeren, bekende creators en de gezondheidsfondsen.

‘De huidige jongeren zijn creatief en impactvol in het agenderen van issues’, zegt Mark Monsma, directeur van het programma Gezonde Generatie. ‘Het idee voor de community 2K40 kwam dan ook bij de jongeren zelf vandaan. Met 2K40 geven we jongeren niet alleen het podium, maar zetten we ze ook aan het roer.’

Ambitieus vraagstuk

Wefilm ontwikkelde het concept samen met jongeren en maakt met hen diverse formats voor het platform. Het werd geïnspireerd door YouTube-channels als CUT en Jubilee om een community te starten die gevoed wordt door spraakmakende content van jongeren, zichtbaar hun entertainment-channels, zegt  Roel Welling, creatief directeur Wefilm.

Welling: 'We zijn al meer dan een jaar bezig om toe te werken naar dit moment. Mooi dat we nu eindelijk live zijn, maar vooral tof dat we intussen op zoveel fronten met allerlei diverse groepen jongeren heel uiteenlopende formats aan het ontwikkelen en produceren zijn.'

Credits

Opdrachtgever: 20 gezondheidsfondsen als initiatiefnemers van het programma Gezonde Generatie
Verantwoordelijken bij opdrachtgever: Mark Monsma, Alice Kroeze, Adnan Mirza
Concept: Wefilm Concepts
Strategie: Ruben Cusell, Stephan Alspeer, Corinne Genestay
Creatieve directie: Roel Welling
Showrunner Wefilm: Anne van der Ven
Showrunner opdrachtgever: Renée Narinx
Creatie: Glenn van de Dood, Boudewijn Bosman, jongerenpanel
Researcher en jongeren connecter: Nuray Kursun
Regisseur: Jan Boon, Veras Fawaz
Producer: Koen van der Knaap, Beau van Assem, Rogier Sol
Managing Director: Bas Welling
Media regisseur: Rocco Stallvord
Social media: The Best Social Studio, Livia dos Santos Bahia
PR: Kult & Ace

gezonde generatie
De Gezonde Generatie, met de 20 gezondheidsorganisaties

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie