Succes vanavond voor Nederland met een gouden Leeuw voor Pay with views van Opel van bureau J. Walter Thompson Amsterdam. Het was het derde goud voor Nederland in Cannes.
Er waren 31 nominaties voor Nederland te verzilveren. Het werden veertien Leeuwen (Film wordt morgenavond bekend). Hieronder het overzicht.
PR
Pay with views - Opel - J. Walter Thompson Amsterdam: 1 goud, 1 zilver en 1 brons
KPN Safe Lock – KPN – N=5 2x brons
Lioness Crest – Nike – Wieden+Kennedy Amsterdam - brons
Dutch Masterjuices – Philips – Ogilvy Amsterdam – brons
Zie voor PR ook het uitgebreidere bericht.
Media
Appie Today - Albert Heijn – TBWA\Neboko – zilver
The perfect vlogger - Albert Heijn – TBWA\Neboko – brons
Handicab – Ford Nederland – Ogilvy Amsterdam - brons
Direct
Dutch Masterjuices – Philips – Ogilvy Amsterdam - brons
Pay with views – Opel – J. Walter Thompson Amsterdam – 2x brons
Social & Influencer
Adidas ‘Creativity gets you noticed – Adidas - 72andsunny Amsterdam - brons
Bij Innovation en Product Design waren geen Nederlandse winnaars.
Ook succes Young Lions competitie
In de Young Lions Media Competition was er ook Nederlands succes. Marc Hoes en Lennart Eshuis van OMD pakten er de eerste plaats.
FinchFactor
FinchFactor deed de PR voor The Uncensored Playlist, waarvoor een Zilveren Leeuw werd gewonnen in de categorie PR: Content-led Engagement & Marketing.
MediaMonks
MediaMonks werkte mee aan twee Leeuwen-winnende projecten: Know What Your Data Knows (Eleven San Francisco, Google). Dat won een Gold Creative Data Lion en The Uncensored Playlist (DDB Berlin, een zilveren PR Leeuw.
Hierdoor staat de teller voor MediaMonks nu op 12 Lions: 3 keer goud, 3 keer zilver en 6 keer brons.
Totaal
Nederland heeft nu 1 Grand Prix, 3 goud, 4 zilver en 21 brons.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!