‘Sterk met Campina’-campagne verder uitgebouwd met nieuwe tv-commercial
FrieslandCampina lanceert een tv-commercial die voortbouwt op de strategie ‘Sterk met Campina’, een centraal thema waarin sinds 2015 wordt samengewerkt met merkambassadeurs Dafne Schippers, Epke Zonderland en het NOC*NSF. Dat idee - bewegen en voeding samenbrengen - heeft volgens de zuivelgigant geleid tot groei in sales en penetratie.
In de nieuwe film geen bekende sportgezichten, maar een vader en een zoon, die ondersteund door de gevoelig jaren '70-hit Cat's in the cradle (Harry Chapin), de klassieke ontwikkeling van 'zoon wordt sterker dan vader' doormaken. Het is een verhaal over mentale steun uit de directe omgeving.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagIn de film zien we de jongen in gedachten vooruitblikken. Misschien wordt hij later wel net zo sterk als zijn held, zijn vader. En misschien zelfs sterker.
Omgeving speelt cruciale rol
‘Veel communicatie rondom sport en gezondheid is individueel terwijl we vanuit de verhalen van consumenten juist hoorden dat de omgeving vaak een cruciale rol speelt in het wel of niet volbrengen van de ambitie op gezondheid en op sportgebied daarom bouwen we ‘Sterk met Campina’ nu verder uit en staat de directe omgeving centraal’, aldus Marieke Rentmeester, brand director Campina.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidGoed, slim, alles klopt, veel emotie en eindelijk weer eens een FMCG waarvan genoten wordt. Zien eten doet eten. Dat wordt nogal eens vergeten onder andere in de nieuwe Pickwick TVC. Niemand die daar een slok thee neemt, laat staan ervan genieten.
Mooi contrast tussen de rauwe, hoekige stad en het soepele, smaakvolle product. Natuurlijk doet het nummer alles bij de zoete herinneringen in het achterhoofd. Ik overweeg het eigen merk ook te laten staan.
Het is jammer dat het lied gaat over een vader die nooit tijd had voor zijn zoon en de zoon die opgroeit net als zijn vader en geen tijd heeft voor zijn vader. Prachtige vader-zoon relatie.....
Wat is de naam van de tiener jongen?
Rare reclame. Tekst van het liedje staat haaks op de intentie van makers van deze reclame. Slecht, want elke keer als ik het spotje zie irriteert mij deze fout.
Ja, leuke - èn duidelijk pakkende boodschap. Maar ik heb een vraag over de locatie. Ik heb zo’n 56 geleden in Scheveningen gewoond, Zeekant heette het toen, en woon nu in Frankrijk sinds jaren. En plotseling meende ik de flats met de schuine balkons te herkennen waarvoor de vader met de zoon voetbalt. De vraag is dus, klopt ‘t wat ik zie en is de reclame location inderdaad Zeekant in Scheveningen? Alvast bedankt voor uw reactie en vriendelijke groet, Roy Lapré.
Dat vroeg ik me ook al af, omdat ik de omgeving ook herken
Vind het Engelse grauwe achtergrond hebben.
Maar ook vader en zoon hebben Engelse uitstraling
Komt dat nu door het liedje?
Idem
Precies! Wil wel weten welk reclamebureau deze fout heeft gemaakt!
TBWA/FONK kennelijk. Misser van zo'n groot bureau.