Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Sterk met Campina’-campagne verder uitgebouwd met nieuwe tv-commercial

Mentale steun van de directe omgeving staat centraal met vader en zoon thema
Sterk met Campina - Vader & zoon
Sterk met Campina - Vader & zoon
© TBWA\NEBOKO
Sterk met Campina - Vader & zoon
Sterk met Campina - Vader & zoon
© TBWA\NEBOKO

FrieslandCampina lanceert een tv-commercial die voortbouwt op de strategie ‘Sterk met Campina’, een centraal thema waarin sinds 2015 wordt samengewerkt met merkambassadeurs Dafne Schippers, Epke Zonderland en het NOC*NSF. Dat idee - bewegen en voeding samenbrengen - heeft volgens de zuivelgigant geleid tot groei in sales en penetratie.

related partner content for mobile comes here

In de nieuwe film geen bekende sportgezichten, maar een vader en een zoon, die ondersteund door de gevoelig jaren '70-hit Cat's in the cradle (Harry Chapin), de klassieke ontwikkeling van 'zoon wordt sterker dan vader' doormaken. Het is een verhaal over mentale steun uit de directe omgeving.

In de film zien we de jongen in gedachten vooruitblikken. Misschien wordt hij later wel net zo sterk als zijn held, zijn vader. En misschien zelfs sterker.

Campina TV Commercial | Sterk met Campina 2020 | Vader en zoon

Omgeving speelt cruciale rol

‘Veel communicatie rondom sport en gezondheid is individueel terwijl we vanuit de verhalen van consumenten juist hoorden dat de omgeving vaak een cruciale rol speelt in het wel of niet volbrengen van de ambitie op gezondheid en op sportgebied daarom bouwen we ‘Sterk met Campina’ nu verder uit en staat de directe omgeving centraal’, aldus Marieke Rentmeester, brand director Campina.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

Goed, slim, alles klopt, veel emotie en eindelijk weer eens een FMCG waarvan genoten wordt. Zien eten doet eten. Dat wordt nogal eens vergeten onder andere in de nieuwe Pickwick TVC. Niemand die daar een slok thee neemt, laat staan ervan genieten.

Julius de Vries

Mooi contrast tussen de rauwe, hoekige stad en het soepele, smaakvolle product. Natuurlijk doet het nummer alles bij de zoete herinneringen in het achterhoofd. Ik overweeg het eigen merk ook te laten staan.

Debbie

Het is jammer dat het lied gaat over een vader die nooit tijd had voor zijn zoon en de zoon die opgroeit net als zijn vader en geen tijd heeft voor zijn vader. Prachtige vader-zoon relatie.....

Daisy

Wat is de naam van de tiener jongen?

Hans

Rare reclame. Tekst van het liedje staat haaks op de intentie van makers van deze reclame. Slecht, want elke keer als ik het spotje zie irriteert mij deze fout.

Roy Lapre

Ja, leuke - èn duidelijk pakkende boodschap. Maar ik heb een vraag over de locatie. Ik heb zo’n 56 geleden in Scheveningen gewoond, Zeekant heette het toen, en woon nu in Frankrijk sinds jaren. En plotseling meende ik de flats met de schuine balkons te herkennen waarvoor de vader met de zoon voetbalt. De vraag is dus, klopt ‘t wat ik zie en is de reclame location inderdaad Zeekant in Scheveningen? Alvast bedankt voor uw reactie en vriendelijke groet, Roy Lapré.

Barbara Knoester

Dat vroeg ik me ook al af, omdat ik de omgeving ook herken

Marja

Vind het Engelse grauwe achtergrond hebben.
Maar ook vader en zoon hebben Engelse uitstraling
Komt dat nu door het liedje?

Mark

Idem

Hester

Precies! Wil wel weten welk reclamebureau deze fout heeft gemaakt!

Hester

TBWA/FONK kennelijk. Misser van zo'n groot bureau.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in