Misschien wel het meest bekende uitgaansgebied van Nederland, het Leidseplein, slaat een nieuwe weg in met een positionering waarin het de gehele buurt betrekt. De omgeving zet het variërende aanbod in de etalage als Leidsebuurt Theaterbuurt. De nieuwe positionering wordt kracht bijgezet met de campagne: ‘Het kan alle kanten op’.
Leidsebuurt Theaterbuurt
Chiel Swaan, voorzitter van ondernemersvereniging Biz Leidsebuurt, vindt dat het gehele aanbod van de plein-omgeving dezelfde gemene deler heeft. ‘Het is allemaal een vorm van theater. Met de campagne en de nieuwe naam willen we de perceptie van mensen veranderen. Men ziet deze buurt nog niet als de plek voor een uitgebreide dag of avond uit, dat willen we veranderen. Want het aanbod is uniek.’
Het kan alle kanten op
De buurt wil in eerste instantie Amsterdammers en secundair heel Nederland uitnodigen om naar de buurt te komen en gebruik te maken van het verschillende onderdelen van het aanbod. Zo zou men van diner naar theater en van theater naar een dans-etablissement kunnen gaan, of omgekeerd. In de campagne wordt de buurt daarom ook als kruispunt neergezet waar van ochtend tot avond alles mogelijk zou zijn.
Culturele crossroad
Bert de Wit, co-founder en strateeg Positivity Branding zegt dat de nieuwe branding is gebaseerd op het concept van een zogenoemde ‘culturele crossroad’. ‘Hier kan het rijke aanbod aan theater, film en poppodium, eindeloos gecombineerd worden met een enorme diversiteit aan eten en drinken.’
Bureau en campagne-uitrol
Creative agency Lemon Scented Tea was verantwoordelijk voor het verhaal en creëerde samen met film boutique Fóque de film en fotografie. De campagne bestaat uit online film en buitenreclame.
Lees ook: Bier van oudste bierbrouwerij ter wereld heeft nieuwe visuele identiteit
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!