Campagne Monsterboard gaat ludiek voor de juiste match

De campagne laat meer zien dan enkel de kracht van korte en ludieke commercials.

Even kort als ludiek, deze commercial van recruitmentplatform Monsterboard. Man in korte korte broek past niet in nette, statige kantooromgeving, afkeurende pwèèèèp, evident een mismatch, hij past beter in een leuk, informeel bezorgbedrijf waar iedereen in korte broek blij rondmeandert, goedkeurende píng. Ludiek dus, zeker, pakkend ook en onmiskenbaar stereotyperend, maar dat mag in reclame. Goed alleen dat de bijbehorende loonschalen niet worden vermeld, anders had het filmpje wellicht een mooie maatschappelijke discussie kunnen opleveren. Ter relativering: de campagne richt zich millennials en gen-z’ers (18 - 35 jaar) beginners met daarbij 'matchende' lonen die onderling niet zeer verschillen qua loonschaal. Laat onverlet dat het niet onwaarschijnlijk is dat er anno 2020 voor jongeren beduidend meer o zo leuke bezorgbaantjes beschikbaar zijn dan die saaie statige kantoorbanen en derhalve deze specifieke commercial van Monsterboard naast als strategisch goed doordacht, als een (veeg) teken van de huidige stand van zaken van de arbeidsmarkt gezien mag worden.

Jort Wassenaar, managing director Monsterboard verklaart de gekozen opzet van de campagne: 'We zien dat de kans op een mismatch groter is omdat ze minder werkervaring hebben dan oudere werkzoekenden. Met onze nieuwe campagne laten we zien dat je soms een beetje out of the box moet denken. Er zijn veel banen die niet voor de hand liggen maar misschien juist heel passend zijn.'

De commercial is onderdeel internationale merkcampagne van Monsterboard. De campagne zal ook online te zien zijn via Instagram, YouTube en Snapchat. In Nederland zijn vier versies van de commercial te bekijken. Online worden er nog drie korte versies van de commercial ingezet, waaronder één (zie boven) waarin te zien is dat een collega te veel in de personal space van een andere collega komt: duidelijk een mismatch. Ook hier gaat het om een kantoorbaan die niet passend is.

Het concept en de creatie van de campagne is verzorgd door MullenLowe Alfred.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie