Campagne voor nieuwe Alzheimer Socks vindt inspiratie in droevige vermissingszaken

Negende editie heeft als thema ‘Verloren aan alzheimer’. Centraal staat de desoriëntatie die de ziekte veroorzaakt.

Team Alzheimer heeft de nieuwe Alzheimer Socks gelanceerd, ditmaal ontworpen door designer David Laport. De twee verschillende sokken symboliseren de verwarring waarmee mensen met dementie en hun naasten dagelijks geconfronteerd worden.

Wie Alzheimer Socks koopt, steunt onderzoek naar deze slopende ziekte dat moet zorgen dat er zo snel mogelijk een oplossing komt voor alzheimer en andere vormen van dementie. 

Droevige verhalen

In de campagnevideo’s voor de Alzheimer Socks staat ‘verloren zijn’ centraal. Naarmate de hersenaandoening in een gevorderd stadium komt, raken mensen met dementie steeds meer gedesoriënteerd. Zo kun je op het ene moment de deur achter je dichttrekken om naar de winkel te gaan, en het volgende moment verloren in een bos staan. Zonder zicht op de weg naar huis. 

’Het afgelopen jaar zag je veel berichten in het nieuws over mensen met dementie die de deur uitliepen voor een ommetje en letterlijk de weg kwijtraakten, met alle gevolgen van dien', zegt Roos van Dam, copywriter bij Sunshine and Sausages het bureau dat verantwoordelijk is voor de campagne. 'Geïnspireerd door die droevige verhalen hebben we een drietal korte video’s gemaakt waarin het effect dat dementie op iemands leven kan hebben tot uiting komt in aangrijpende situaties; op het perron, in het bos, maar ook in het verzorgingshuis.’

(Tekst loopt door onder video)

Frans Molenaar

Het is inmiddels de negende editie van de Alzheimer Socks, die voor het eerst in 2015 werden gelanceerd. De sokken werden destijds ontworpen door Mart Visser en de erven van Frans Molenaar, die begin dat jaar overleed en zelf aan de ziekte van Alzheimer leed. 

De campagne was een groot succes, mede doordat diverse bekende Nederlanders meewerkten, onder wie Alexander Pechtold, die in het nieuws kwam omdat hij ‘verkeerde sokken had aangetrokken’.

Dit jaar heeft Team Alzheimer samengewerkt met de Nederlandse modeontwerper David Laport. Er is gekozen voor een nieuw subtiel design dat zeer draagbaar is voor meerdere momenten.

De Alzheimer Socks zijn te koop via de website www.TeamAlzheimer.nl.

Credits:
Klant: Team Alzheimer
Modeontwerper: David Laport
Bureau: Sunshine and Sausages
Productie: Peek Creative Studios
Regie: Philip Fountain
DOP: Daan Huttinga via The DC
1st AD: Milan Krols
Gaffer: Erwin Smit
1st AC: Friso Pas
2nd AC: Dylan Ortelee
Best boy: Ronnie den Heijer
Colour Grading: Davey Rietmeijer
Talent : Peter H, Heidi, Linda Iwema, Andre Beukers, Ramon Schenkhuizen, Leonie Redder via Daily Models
Sound Design & Mixage: Van de Laar - Van Efferen
Daarnaast is deze campagne mede mogelijk gemaakt door de volgende partijen
Materiaal: Cinesupply, Boels
Styling: A Matter of Styling
Catering: Food Department, Albert Heijn Pollemans Etten-LeurLocaties: Loods 6, NS, Gemeente Gooise Meren, Gemeente Utrecht, Coffee Culture, Hotel NH Jan Tabak Natuurmonumenten, Café-Restaurant Brambergen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie