Brand, het Limburgse biermerk uit de Heineken-stal schreef na onderzoek het volgende consumenteninzicht op: ‘Brand heeft al jarenlang een rijk pallet aan pilseners en speciaalbieren. Toch zijn er nog steeds consumenten die uit gewoonte altijd hetzelfde biertje drinken.’
14 Brand-varianten
Het is de bedoeling dat de nieuwe campagne ‘Blijf Proeven’ (Bureau: Indie) daar verandering in brengt. Die moet consumenten uitdagen om de – vele verschillende - smaken van Brand te ontdekken. In het eindshot tellen we 14 Brand-varianten.
Kleur is een belangrijk element in de commercial. De tekendoos aan kleuren van de 14 etiketten worden versterkt door indringende kleuren van producten (vooral verschillende vruchten) die een smaakassociatie oproepen.
Er zijn drie films geproduceerd, die ieder Pilsener, IPA en Session IPA op het podium zetten. Die worden per seizoen aangevuld met een passend bier. In de herfstfilm (zie hieronder) is dat DubbelBock. (Lente: Lentebock, zomer: Weizen.)
De campagne is uitsluitend voor de Nederlandse markt ontwikkeld, en zal te zien zijn tv en online.
Credits
Brand (Heineken):
Krijn Jansen & Marlou Lancée
Creatief bureau:
INDIE Amsterdam
Creatie: Lode Schaeffer
Account: Claire Knight, Annick Otten
Film:
Productiemaatschappij: Bonkers
Lijnproductie: ICON Films
Regisseur: Michael Beresford Wong
Bureauproducent: Robert Roosenstein. Dennis Gijsbers
Producent: Saskia Kok, Jan Jinek
D.O.P: Pierre Edelmann
Offline editor: Gert van Berckelaer
Online editor: UPP / Martin Petro
Geluid: Wave / Randall McDonald
Grading: Laurens Orij / Crabsalad
Grafisch ontwerp: Vincent Sapthu
Motion graphics: John Beckers
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!