De’Longhi, de Italiaanse producent van onder andere espressomachines voor thuisgebruik, lanceert haar eerste internationale campagne met in de hoofdrol Brad Pitt. De campagne biedt een glimp van een 'klassieke dag-in et-leven-van' van de acteur.
Deze scènes bieden volgens De’Longhi een moment waar iedereen altijd naar uitkijkt: 'thuiskomen en eindelijk ontspannen met een heerlijke espresso of cappuccino in de hand' als perfect moment van de dag.
In de geest van het merk
Het merk geeft aan afgelopen jaren een 'buitengewone groei doorgemaakt te hebben' waarin de productie van espressomachines voor thuisgebruik een centrale rol heeft gespeeld. Massimo Garavaglia, ceo van De’Longhi, noemt Pitt de ultieme belichaming van de geest van het merk die tot de groei heeft geleid: 'gedurfd en internationaal, maar tegelijkertijd verfijnd en elegant'.
De De’Longhi-commercial met Brad Pitt
Authenticiteit als boodschap
Naast Pitt zijn het regisseur Damien Chazelle, cameraman Linus Sandgren, componist Justin Hurwitz en fotograaf Lachlan Bailey die mee hebben gewerkt aan het totstandkomen van de campagne.
Het familiebedrijf De’Longhi vindt de campagne zelf nu al memorabel vanwege de filmische kwaliteit en reikwijdte ervan. 'De authenticiteit is er in terug te zien en precies dat is een essentieel onderdeel van de De’Longhi boodschap.'
Volgende week op Adformatie een uitgebreid interview met Bart Quister, managing director van De'Longhi Benelux.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!