Premium

Bouwbedrijf Heijmans profileert zich als 'duurzame aanvoerder' in nieuwe merkcampagne

Willen we dat Nederland een fijne woonplek blijft, moeten er grote keuzes gemaakt worden, stelt Heijmans.

Het kan samen, als het aan Heijmans ligt.

Het van origine Brabantse bouwbedrijf Heijmans lanceert vandaag zijn nieuwe merkcampagne 'Het kan samen', waarmee het inspeelt op maatschappelijke uitdagingen die momenteel in de 'bebouwde omgeving' leven. 

De dilemma's waar ons land voor staat -zoals de dringende behoefte aan één miljoen woningen en plek voor de vrije natuur- vraagt volgens Heijmans om een 'integrale aanpak'. Het bedrijf zoekt in de merkcampagne zodoende oplossingen voor deze vraagstukken door 'alles in onderlinge samenhang' te benaderen. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Persuade uit Den Bosch, dat sinds begin dit jaar op vaste basis voor Heijmans werkt.

Het in 1923 opgerichte familiebedrijf Heijmans telt zo'n 5.500 medewerkers en richt zich -zo ook in de campagne- op 'complexe bouwopgaven en maatschappelijke uitdagingen'. Het doel van de campagne is tweeledig: Heijmans positioneert zich als 'duurzame aanvoerder' van de genoemde uitdagingen en hoopt daarnaast nieuwe werknemers (bouwvakkers, maar ook sociologen en ecologen) te werven die de problemen -bijvoorbeeld door het bouwen van huizen- mogelijkerwijs dienen op te lossen. 

Grote keuzes

Claire Trügg, hoofd communicatie Heijmans: 'In de campagne dringen zich allerlei vragen op. Hoe bouwen we een miljoen woningen en creëren we voor mensen een veilige wijk en een betaalbaar huis? Hoe houden we onze steden bereikbaar? Hoe realiseren we de energietransitie? En hoe voorkomen we uitgedroogde velden in de zomer en natte voeten in de herfst? Willen we ervoor zorgen dat Nederland een fijne plek blijft om te leven, moeten er grote keuzes gemaakt worden. We zijn er als Heijmans van overtuigd dat het mogelijk is om deze vraagstukken op te lossen. En dat doen we door naar het totaalplaatje te kijken en de losse onderdelen slim met elkaar te verbinden.'

Met de campagne richt Heijmans zich zodoende op uiteenlopende doelgroepen, zoals bestuurders en opdrachtgevers in de publieke en private sector, maar ook collega's in de bouw, techniek en infrastructuur en partners bij kenniscentra. 

Geen Top-10

Een enigszins generieke pay-off is 'Het kan samen' wel, zo moet Michiel Rijshouwer van Persuade desgevraagd toegeven. In de coronajaren werd Nederland zo ongeveer doodgegooid met 'samen'-campagnes. Rijshouwer: 'Inderdaad, hij zal de Slogan Top-10 niet halen. 'Zo in m'n sas met Badedas' blijft ongetwijfeld beter hangen. Maar de campagne draait toch echt om 'samen': een gezonde leefomgeving creëren we door de samenhang te zien en de samenwerking op te zoeken. We willen bovendien een optimistisch geluid laten horen in een land dat vast lijkt te zitten.’

De campagne wordt uitgerold via online video en printkanalen. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie