Bolletje brengt bakker uit logo tot leven

Bakker Daan, de personificatie van het logo, is vanaf deze week te zien in de nieuwe televisiecommercial.

Bakker Daan

Bakker Daan, zo heet ie, is het nieuwe gezicht van Bolletje. De personificatie van het logo is vanaf deze week te zien in de nieuwe televisiecommercial.

Vertrouwde bakkertje in eigentijds jasje

Eerder dit jaar ontwikkelde ontwerpbureau Millford een herontwerp van het Bolletje logo: het vertrouwde bakkertje in een eigentijds jasje met een prominente plek op de nieuwe Bolletjeverpakkingen. En dat inspireerde Havas Lemz tot de ontwikkeling van een nieuw campagneconcept. 

Hoe haalt ie het in z'n Bolletje?

In de nieuwe televisiecommercial observeert bakker Daan zijn collega Suus. Suus is naarstig op zoek naar een lekker én voedzaam tussendoortje, maar zonder succes. Het één heeft geen smaak, het ander zit vol ongezonde suikers. Wanneer Suus uiteindelijk de bakkerij binnenstapt, ziet bakker Daan haar struggles. Hij gaat direct aan de slag en bakt precíes wat ze nodig heeft: Bolletje Lichte Tussendoorcrackers. Een nieuw voedzaam tussendoortje met veel smaak door de échte kruiden. 'Hoe haalt ie het toch in z’n Bolletje?'

Binnen de televisiecommercial is veel aandacht voor de art direction. De mooi vormgegeven en kleurrijke sets, (geïnspireerd door de stijl van regisseur Wes Anderson, red.) creëren een unieke Bolletjewereld. Een wereld waarbinnen bakker Daan nog vele nieuwe Bolletjeproducten zal ontwikkelen.

Bolletjeswereld

Marketing manager Dennis Berg van Bolletje: “Mensen zien ons als een bakker. Dat willen we onderstrepen. In de volgende stap in de evolutie van het Bolletjemerk willen we de bakkerswereld van Bolletje dus weer dichter bij de consument brengen. In deze Bolletjewereld (en de echte wereld) maken onze bakkers elke dag een beetje voedzamer en lekkerder voor iedereen. En dat doen ze op een eigenzinnige en vaak briljante wijze door telkens oplossingen te bedenken waarvan je zegt 'hoe haalt ie ’t toch in z’n Bolletje?'. Om echt impact te maken - die op de emotie van de consument werkt - hebben we gekozen om een eigen Bolletjewereld te creëren die tevens opvalt tussen de ruis van ‘gezinnen aan tafel’-commercials.'

Bekijk hieronder de nieuwe commercial met bakker Daan. 

Credits

Klant: Dennis Berg, Lotte Boerrigter 
Creatie: Havas Lemz
Creative producer: Havas Lemz
Strategie: Havas Lemz
Agency producer: Marga Bierema
Regie: Rob Lücker (HazazaH)
Grading en Online: The Compound 
Geluid: Public Audio 
Muziek: Remus Ockels 
Fotografie: Marije Kuiper (HazazaH) 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie